Kako odrediti cijenu usluge?
Mnogi poduzetnici početnici se bave pružanjem određenih usluga na tržištu. No, kako pravilno izračunati cijenu svojih usluga s obzirom na resurse potrebne za njihovo obavljanje? Odgovore na ova pitanja dobili su polaznici edukacije Određivanje cijena usluga od Maria Jurčića.
Cilj poduzetničkog pothvata jest zarada ili profit, odnosno dobit. Dobit možemo ostvariti na dva načina – maksimizacijom prihoda i optimizacijom rashoda.
Visina prihoda ovisi o postavljenoj cijeni usluge. Ključni korak pritom je odrediti optimalnu cijenu usluge.
Kako odrediti cijenu usluge?
Mario naglašava da je, kako bismo odredili optimalnu cijenu usluge, bitno znati odgovore na sljedeća pitanja:
- Da li je dobit vaša “plaća”?
- Bruto ili neto?
- Kakvo je vaše radno vrijeme? – 40 sati tjedno ili više?
- Koliko dugo vaše radno vrijeme može biti takvo? – 5,10, 30 godina?
- Koliko nam je potrebno zaraditi kako bismo bili zadovoljni postignutim ciljevima?
Slijedi inicijalno postavljanje cjenika koje je jedan od ključnih koraka i temelj kompletnog poslovnog modela.
Neovisno o tome koju strategiju ili način određivanja cijene odaberete, kod prodaje usluge vi gotovo uvijek u suštini prodajte svoje vrijeme! A vrijeme je konačno, odnosno ograničeno!”,
istaknuo je Mario.
Polaznici se su na ovoj edukaciji upoznali s osnovnim strategijama određivanja cijena te su na praktičnim vježbama pokušali odrediti cijene svojih usluga.
Sve pohvale – brzi odgovori, korisni savjeti, stručan predavač! Edukacija je bila odlična, doći ću opet!”,
izjavio je Zvonimir Tokić, polaznik ove edukacije.