Kako krizno komunicirati na društvenim mrežama?
Negativni komentari na društvenim mrežama nisu rijetka pojava. Na edukaciji Korištenje društvenih mreža u poslovanju Ilija Brajković, stručnjak za društvene mreže iz agencije Kontra, objasnio je polaznicima kako se nositi s njima i poučio ih osnovama kriznog komuniciranja.
Aktivnost na društvenim mrežama podrazumijeva dvije ključne stvari – redovito produciranje novih sadržaja i neprestanu dostupnost vlastitim korisnicima. No, ponekad ta komunikacija nije ugodna. Ponekad se dogodi neželjena situacija pred očima javnosti – kriza.
Jednostavno rečeno, kriza je kada se dogodi ono što ne želimo da se dogodi. Krizom možemo smatrati i negativnu kritiku ili komentar na Facebook stranici, a ako se ona ne rješava na pravilan način, taj mali komentar na kraju može poprimiti razmjere cijele katastrofe.
Dobar primjer loše krizne komunikacije s korisnicima je slučaj Dave Carroll vs. United Airlines koji je, nakon neodgovaranja na njegove žalbe, snimio pjesmu “United Breaks Guitars” i tako toj kompaniji prouzročio milijunske gubitke i raskide ugovora.
Da ne bi završili poput United Airlines-a, Ilija je dao polaznicima smjernice ponašanja u vrijeme kriznih situacija:
Što NE činiti u vrijeme krize?
- NE pravite se kao da se ništa nije dogodilo!
- NE reagirajte nakon 3 dana!
- NE lažite!
Što onda UČINITI?
- Shvatite da se nešto događa!
- Istražite što se dogodilo i reagirajte što prije (već pripremljeni planovi pomažu)!
- Ostanite smireni.
- Ako ste krivi – ispričajte se!
Na predavanju je bilo vrlo zanimljivo, naučila sam i čula puno stvari za koje vjerujem da će mi pomoći u daljnjem radu!”
– izjavila je Iva Premužić, polaznica predavanja.