Kako formirati cijenu prodajnog asortimana?
Današnji su kupci preplavljeni izborom, a očekivanja su im sve veća. Kako uskladiti svoje interese i interese potrošača te napraviti prodajni asortiman koji će istovremeno biti i pošten i profitabilan objasnila je Sanja Kucan polaznicima na edukaciji “Kako napraviti profitabilan asortiman”.
Zadnjih godina dogodile su se brojne promjene na tržištu – lojalnost potrošača se smanjila, kao i vrijeme za kupovinu te razlika između proizvoda i prodajnih lanaca. Kako se istaknuti među tolikom ponudom i kako formirati pravilnu cijenu?
Cijena je količina novca koju trebamo dobiti, dati ili koju očekujemo kao naknadu za neku uslugu ili proizvod i ona je najosjetljiviji element poslovne politike. No, kako odrediti pravilnu cijenu?
Predavačica daje nekoliko naputaka za određivanje cijene:
- Karakteristike u odnosu na konkurenciju – saznajte koliko se vaš proizvod zaista razlikuje od konkurentskoga, aktivirajte se na terenu, slikajte i snimite cijene, složite arhivu cijena za proizvod koji vam je izuzetno važan, tražite ponudu od konkurencije
- Procjena troškova – uključite sve fiksne i varijabilne troškove (i “napumpajte” cijenu ako idete prema tržišnim lancima – mora se ukalkulirati u cijenu)
- Potražnja – za podatke o ovom mali poduzetnici se oslanjaju na iskustvo i osjećaj, a veliki na analize kupaca
- Tržišni uvjeti – Je li tržište zasićeno? Koji je osnovni cilj našeg kupca? Što radi konkurencija?
Često se misli da se cijena proizvoda sastoji od potrebnih troškova uvećanih za željenu maržu. No, tome i nije baš tako. Ukoliko naš brend ima veću percepciju vrijednosti u očima kupca, kasnije će nam biti lakše poslovati.
Budite oprezni kod određivanja cijene – ako previše spuštate cijenu proizvoda, automatski mu spuštate percipiranu vrijednost! Svi dobri brendovi imaju povećanu razliku između realne cijene i percipirane vrijednosti proizvoda!”
– ističe predavačica.
Sanja je dala polaznicima i neke savjete za povećanje percipirane vrijednosti proizvoda, a oni uključuju brendiranje te razvijanje horizontalnog i vertikalnog asortimana.
Predavačica je interesantna, a samo predavanje mi je pomoglo da jasnije sagledam važnost kako osmisliti i napraviti kvalitetnu bazu za daljnje razvijanje svoj posla!”
– izjavila je Sanja Buinjac, polaznica edukacije.