Kako doći do ciljne skupine?
Kako bi postigli uspjeh na tržištu bitno je u pravo vrijeme biti na pravome mjestu – tamo gdje se nalazi naša ciljna skupina. Put do tih podataka pokazala je Nada Finderle polaznicima seminara Istraživanjem i analizom do potrošača.
Poduzetnici često razmišljaju na način:
Želim oglašavati u najčitanijim novinama i na najslušanijoj radio postaji!“,
što nužno ne jamči uspjeh jer se na tom kanalu možda ne nalazi njihova ciljna skupina.
Svaka medijska platforma je dobra za neku vrstu komunikacije. Kako bi novac, vrijeme i energiju usmjerili na prave kanale komunikacije potrebno je istražiti tržište i iz toga zaključiti gdje se nalazi naše ciljno tržište te usmjeriti aktivnosti prema tim kanalima.
Istraživanje tržišta je moćan i učinkovit poslovni alat kojim uvelike možemo smanjiti rizike poslovnih odluka i dobiti uvide o potrošačima i kupcima, proizvodima i uslugama, tržišnim kretanjima i konkurenciji.
Prije bilo koje medijske komunikacije potrebno je precizno odgovoriti na sljedeća pitanja:
- Što našom porukom želimo postići?
- Kome tu poruku želimo poručiti?
- Kako ću to reći/formulirati?
- U kojem mediju najbolje oglašavati?
- Kako ću pregovarati s medijima i agencijama?
- Kako ću mjeriti učinke oglašavanja?
Trendovi u konzumiranju medija se konstantno mijenjaju stoga ih je neophodno pratiti i konstantno im se prilagođavati. Novija istraživanja govore kako čak 61% Hrvata koristi internet kao prvi izvor informacija, dok za njih samo 29% televizija predstavlja prvi izbor.
Nove tržišne okolnosti donose i nove prilike. Digitalni svijet danas nam daje veliku, a možda i preveliku mogućnost izbora. No nije recept za sve industrije isti:
Ako nešto MOŽEMO raditi ne znači da to TREBAMO raditi!”,
ističe Nada. Aktivnosti treba uskladiti s novim mogućnostima, ali pametno i na temelju podataka:
Iskoristite up-to-date podatke, pokušajte predvidjeti buduće trendove jer – tko ima pristup podacima i zna ih čitati, taj ima veliku konkurentsku prednost!”.
Jedna od polaznica predavanja, Mara Penović, svoj doživljaj edukacije opisala je riječima:
Jako ugodna atmosfera te zanimljiva i korisna tema koja će mi koristiti u budućem radu. Preporučujem svima!”.