Kakav je pasivni stil komunikacije?

Komunikacija je vještina koja se stječe kroz primjenu. Neki ljudi su rođeni komunikatori – za ostale tu je vježba. Kako bi naši poduzetnici bolje komunicirali održana je edukacija Pričati i raditi nije isto: komunikacijske vještine pod vodstvom Kristijana Sedaka.
Postoji više stilova komuniciranja – agresivni, pasivni i asertivni. Dobar komunikator služi se asertivnim stilom komuniciranja o kojem smo već pisali, a ovaj put smo se posvetili pasivnom stilu komuniciranja.
Osobe s pasivnim stilom komuniciranja često stavljaju vlastite potrebe i želje na zadnje mjesto i rijetko izražavaju svoja mišljenja i osjećaje. U komunikaciji njihov sugovornik obično ima prioritet, a oni se većinom slažu s onim što druga osoba želi. U njihovoj komunikaciji prevladava stav: „Ja gubim, ti pobjeđuješ“.
Što obilježava pasivni stil komunikacije?
Kristijan ističe kako su znakovi pasivne komunikacije sljedeći:
- slaganje sa svime što sugovornik kaže,
- lako odustajanje od svojih želja i potreba,
- previše okolišanja u komunikaciji,
- stav žrtve,
- prekomjerno ispričavanje,
- tiho pričanje,
- izbjegavanje kontakta očima,
- pasivna postura tijela (npr. povijena ramena).
Dugoročno potiskivanje vlastitih želja može dovesti do nagomilane ljutnje, frustracije pa čak i osjećaja bespomoćnosti. Osobe s pasivnim stilom često se osjećaju kao žrtve okolnosti i smatraju da ih drugi ne poštuju. Zato one trebaju biti ohrabrene da se izražavaju, jer njihovo mišljenje i osjećaji također zaslužuju pažnju.
Sve pohvale predavaču, stručan, profesionalan, zanimljiv i zabavan. Potiče komunikaciju sa sudionicima, koristi zanimljive primjere i stručno odgovara na sva postavljena pitanja!“,
dojam je jednog polaznika ove edukacije.