Kakav je asertivni stil komunikacije?
Čak 60% krivih poslovnih odluka odgovorna je loša komunikacija. Kako popraviti tu komunikaciju i svoje komunikacijske vještine općenito učili smo na edukaciji Pričati i raditi nije isto – komunikacijske vještine od Kristijana Sedaka.
Svi svakodnevno komuniciramo, no to ne znači da uvijek to uspješno radimo. Postoji više stilova komuniciranja – agresivni, pasivni i asertivni. Dobar komunikator služi se asertivnim stilom komuniciranja.
Kakav je asertivni stil komunikacije?
Asertivni stil komuniciranja je vještina izražavanja svojih osjećaja i misli na direktan način koji ne prelazi granice i ne ugrožava drugu osobu.
Biti asertivan znači moći se izraziti vrlo jasno, ali bez nametanja svoga mišljenja i očekivanja kako pod svaku cijenu mora biti po vašem!“,
ističe Kristijan.
Znakovi asertivnoga komuniciranja su sljedeći:
- održavanje kontakata očima,
- direktno govori,
- jasno izražava očekivanja,
- uzima u obzir stajalište druge osobe,
- poštuje sugovornika,
- jasno govori „NE“ ako nešto ne želi,
- ispriča se ako je pogriješila,
- korištenje „JA“ poruka.
U ovakvome načinu komuniciranja, osoba se ne trudi pobijediti u raspravi, nego se vodi načelom: „Oboje smo pobjednici!“, tj. „ Ja pobjeđujem i ti pobjeđuješ!“.
Na edukaciji su polaznici imali prilike upoznati svoje komunikacijske stilove te kroz razne vježbe izbrusiti svoje komunikacijske vještine. Ovo su njihovi dojmovi:
Svidio način predavanja i koncept, pomalo van okvira na koji sam naučila i to jako pohvaljujem. Predavač je bio angažiran, stručan i zabavan, kući sam otišla s nekoliko osviještenih osobnih izazova i načinom na koji ih mogu riješiti kako bih i osobno i poslovno napredovala“.