Jelena Jelušić: Pomažem tvrtkama privući i zadržati top talente!
Nakon više od 19 godina rada u ljudskim potencijalima employer branding stručnjakinja Jelena Jelušić se odlučila okušati u poduzetništvu i otvoriti obrt INSPO Consulting. Misija joj je pomoći tvrtkama da postanu bolje mjesto za rad kako bi lakše privukle, angažirale i zadržale najbolje ljude za svoje poslovanje:
Završila sam studij psihologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Cijelu svoju karijeru, sada već 19+ godina, radim u području upravljanja ljudskim potencijalima, a specijalizirala sam se za employer branding. Najduže sam radila u telekom industriji, a moj zadnji posao prije poduzetništva je bio u IT startupu Photomath na poziciji Senior Employer Brand Manager”.
Iako je već duže vrijeme razmišljala o poduzetništvu, Jelenin ulazak unj se dogodio prilično spontano:
Nakon akvizicije Photomatha od strane Google-a najavljeno nam je da će se neke pozicije u Hrvatskoj ‘gasiti’, a među njima je bila i moja. Imala sam nekoliko mjeseci na raspolaganju za razmisliti što želim dalje sa svojom karijerom. Bila sam u dilemi: zaposliti se negdje drugdje (imala sam nekoliko vrlo atraktivnih ponuda ‘na stolu’) ili se konačno okušati u poduzetništvu.
‘Konačno’ jer to nije bilo prvi put da o tome razmišljam, ali prije mi je pandemija poljuljala planove. Iako nisam iz poduzetničke obitelji (dapače, moji roditelji su radili gotovo čitav život u istoj tvrtki!), osjećala sam da je pravo vrijeme za nešto svoje te sam sama sebi rekla: ‘Go for it!’ And I did!”.
Informirala se u ZICER Plavom uredu o mogućnostima i potencijalnim obvezama i ubrzo pokrenula poslovanje. Kako kaže, nije imala niti dana pauze između zaposlenja i poduzetništva – u petak je završila s poslom u Google-u, a u ponedjeljak je otvorila obrt i krenula u suradnju s novim klijentom:
Kada sam tek kretala u poduzetništvo, imala sam viziju da ću raditi ponedjeljak – četvrtak, a petkom ću planinariti na Sljeme i čitati knjigu na suncu. Pogađate, Sljeme još nisam vidjela.
Dosta sam ‘busy’ od samih početaka što me iznenadilo jer nisam očekivala da će već prva godina poduzetništva tako dobro krenuti.
Projekti su vrlo raznoliki, kao i klijenti i industrije s kojima radim (IT/tech, pharma, mediji, banke) i nekad mi je čak malo izazovno ‘žonglirati’ s toliko tema istovremeno. S druge strane, to je za mene ‘raj’ jer volim dinamiku i promjene i još mi ni jedan dan nije bio dosadan ili monoton”.
Pitate se što točno radi Jelena?
Klijenti mi uglavnom dolaze preko preporuka, a moje poslovanje se uglavnom svodi na konzalting projekte u području HR-a i employer brandinga, održavanje in-house treninga ili radionica te mentoriranja stručnjaka i timova.
S nekoliko većih klijenata trenutno radim na kreiranju employer branding (EB) strategije. Većina tvrtki danas, bez obzira na industriju, ima izazov privući, angažirati i/ili zadržati najbolje talente. S druge strane, većina kandidata, prije same prijave za posao, razmatra kakva je reputacija tvrtke kao mjesta za rad. Cilj employer branding strategije je kandidatima približiti kako je raditi u nekoj tvrtki, idealno kroz stvarne priče sadašnjih zaposlenika.
S obzirom na to da je za ovakav projekt potreban velik angažman sa strane klijenta, često sam u njihovim uredima te razgovaram s C-level menadžerima, HR&marketing timovima te održavam radionice, fokus grupe i 1-1 intervjue sa zaposlenicima. Nakon mjesec-dva intenzivnog prikupljanja podataka zatvaram se doma i radim na analizi prikupljenih podataka i razvoju strategije. Nakon što klijentu prezentiram aktivacijski/komunikacijski plan, stojim im na raspolaganju i za daljnju suradnju, kad god im zatreba stručan savjet, pomoć ili ideja (npr. interna komunikacija, kreiranje ili redizajn web stranice karijera, kreiranje sadržaja za društvene mreže, snimanje culture videa, optimizacija oglasa za posao i recruitment kampanje, suradnja s medijima, organizacija evenata i slično)”.
S tvrtkama koje još nemaju svoj HR odjel ili im nedostaje specifična HR ekspertiza pak stoji na raspolaganju za sva pitanja, izazove i potrebe vezano za ljudske potencijale: od zapošljavanja i onboardinga novih zaposlenika, razvojnih inicijativa i uvođenja procesa upravljanja radnim učinkom do različitih inicijativa za povećanje angažiranosti (npr. istraživanja zadovoljstva zaposlenika, uvođenje 1-1 sastanaka, recognition programa, internih hackathona za poticanje inovacija, team-building aktivnosti i dr.). Kroz radionice, 360 Feedback i 1-1 coaching dosta radi i s voditeljima timova, naročito onih koji su “first-time” menadžeri te im pruža savjete i podršku u vođenju ljudi.
Poduzetništvo je, ukratko, vrtuljak emocija. Od toga: ‘ajme ovo je divno, zašto nisam prije krenula?!’ do toga da se pitam što mi je ovo trebalo. Ono što mi se najviše sviđa je sloboda. Sloboda da radim onda kada želim (nisam baš jutarnji tip!), koliko želim, odakle želim (jedan tjedan sam radila s plaže u Portugalu!) i s kim želim. Sloboda da mogu usred radnog dana otići trčati i uzeti si mentalni predah, ako mi tako dođe. Sloboda da mogu ujutro obaviti trening prije posla, otići na tržnicu i skuhati si zdravi ručak. Iako mi je za focus time najbolje raditi od doma, povremeno za promjenu odem raditi u neki coworking prostor ili mirniji kafić s finom kavom.
Iako stvarno jako puno radim (ponekad su to i vikendi ili večeri), imam osjećaj da mi ravnoteža posla i privatnog života nikad nije bila bolja. To je valjda taj osjećaj kontrole, da ne moram nikoga ništa pitati, ili se osjećati loše ako sam dva dana na konferenciji i ne odgovaram instant na mailove”,
zaključuje Jelena koju možemo sresti i na eventima na kojima često sudjeluje kao moderator, predavač ili panelist. Uz to vodi i nekoliko volonterskih projekata, pa tako organizira Engineering Management meetupe, mentor je u sklopu Mentoring Byte inicijative te trenutno provodi istraživanje o očekivanjima developera od poslodavaca u suradnji s Netokracijom.
Uz sve ove projekte i bogato iskustvo vjerujemo da nam Jelena ima za poručiti mnogo toga. Zato smo je pitali za poruku mladima i svima koji tek kreću u poduzetništvo:
Mislim da je ključno u prvim poduzetničkim koracima okružiti se ljudima koji vam mogu pružiti podršku, savjet, pomoć i razumjeti kroz što prolazite. Ja sam, srećom, imala (i još uvijek imam) baš takve kolege, prijatelje i obitelj koji su sa mnom nesebično dijelili svoja znanja i iskustva te odgovarali na sva moja pitanja i nedoumice, od toga kako se određuje cijena usluge do toga kako se radi račun. Također, veliko hvala Plavom uredu na svim edukacijama i savjetima koji su mi bili od neizmjerne pomoći kada sam tek kretala. Svima vas rado preporučujem, divno je što postojite!”.
Foto: Jelena Jelušić privatna arhiva