InMotion – „veganski“ marketing za plant-based industriju
„Nepopravljivo znatiželjan, neumorno uporan i tvrdoglavo optimističan“ – ovim riječima se opisuje Ivor Madžar, vlasnik digitalne marketinške agencije InMotion. Ono što je zanimljivo jest da je riječ o agenciji specijaliziranoj za plant-based industriju:
Kao dugogodišnji vegan koji je stil života pretvorio u karijeru danas sam u misiji pomoći restoranima, startupovima i proizvođačima koji se deklariraju ili žele deklarirati kao veganski, odnosno plant-based.
Polaganim skupljanjem znanja, iskustava, i na kraju klijenata, moja želja se ostvarila i službeno sam pokrenuo digitalnu marketinšku agenciju s fokusom na interaktivni storytelling, izgradnju zajednica i formiranje snažnog plant-based brend identiteta“.
Kako je uopće došlo do ovako neobične specijalizacije? Ivor ističe kako je put do otvaranja vlastitog obrta bio dug, a u ovako specifičnom marketingu završio je nakon 10 godina rada u plant-based industriji:
Sve je počelo 2012. godine kada sam, kao opsjednuti znatiželjnik prehrane, zdravlja i nutricionizma počeo volontirati i raditi kao raw food chef (”kuhar” sirove hrane) te voditi radionice takve kuhinje.
Polako sam skupljao znanje, a uz fakultet završio tečaj nutricionizma i nastavio raditi u restoranima kao veganski kuhar. Iako sam završio smjer fizike i informatike na PMF-u, zdravlje i prehrana su me toliko fascinirali da sam odlučio ostati u ovoj industriji i vidjeti kamo me vodi“.
Nakon vođenja prvog veganskog fast food-a u Samoboru s prijateljima, put ga je odveo na Tajland gdje je sljedeće 3 godine nastavio raditi kao instruktor kuhanja u plant-based centru za učenje:
Tamo sam otkrio svoju pravu ljubav prema edukaciji i pomaganju ljudima u njihovom osobnom i profesionalnom razvoju. Uz posao instruktora kuhanja, vodio sam marketing za našu školu te naučio profilirati i targetirati publiku koja pokazuje zanimanje za plant-based i wellness industriju.
Znanje sam prvo počeo prenositi našim polaznicima u obliku marketinških tečajeva, a nakon povratka u Hrvatsku odlučio sam da je vrijeme da marketing postane moj core business te sam počeo raditi na razvoju vlastite marketinške agencije“.
Aplicirao je na potporu za samozapošljavanje s jasno razvijenom idejom, a dobivena sredstva uložio u opremu za rad te doprinose za sljedeće dvije godine. Osim financijske, Ivor ističe važnost i moralne potpore:
Mislim da je u cijelom procesu samozapošljavanja i izgradnje svog poslovanja vrlo bitna podrška naših najbližih i ljudi koji su prošli sličan put. Proces je ponekad pun iznenađenja i nepredvidivih prepreka te treba biti strpljiv, uporan, ali i izboriti se za to što želimo. Pronalaženje zajednice kreativaca i drugih poduzetnika u usponu nešto je što bih svakome preporučio jer samostalno možemo rasti linearno, no zajedno eksponencijalno.
Plavom Uredu ću biti vječno zahvalan jer su mi usadili tu ideju da i sam mogu biti poduzetnik još na Start-up akademiji prije 5 godina, a danas sam uz njihovu pomoć ostvario ono što se kroz ovih 5 godina polako iskristaliziralo“.
Oduvijek je vjerovao da je idealan posao onaj u kojem možeš spojiti sve ono što voliš te da je upravo to ono što mu daje x-faktor. Poduzetništvo mu je to omogućilo:
Za mene je ovo iskustvo transformativno. Upravo zato što sam imao specifičnu ideju i publiku kojoj sam htio pomoći, bilo mi je teško, pa čak i nemoguće u Hrvatskoj pronaći agenciju koja ima takav fokus.
Ideja da pokrenem svoj obrt bila je pomalo zastrašujuća, ali od početka jasna kao moj logičan sljedeći korak. Upravo ta motivacija tjera te na preispitivanje samog sebe i što želiš u životu, a kad to napokon ostvariš, moć da pomogneš drugima je nevjerojatno inspirativna.
Iako poduzetništvo nije lako i zahtijeva stalnu kreativnost, prisutnost i jaku motivaciju, sloboda koju imam u biranju s kim ću raditi i čemu ću posvetiti svoje vrijeme je nezamjenjiva. Možda nije za svakoga, ali kada imaš ideju koja je specifična tebi i tvom razvoju, šteta ju je ne ostvariti!“.
Foto: Ivor Madžar privatna arhiva