Imam proizvod i što sad – kako distribuirati proizvod?
Mnogi poduzetnici imaju već razvijen proizvod ili uslugu, no imaju i problem kako to plasirati na tržište. Na što trebamo obratiti pažnju kada već imamo proizvod i kako ga plasirati objasnila nam je Alma Saganić na predavanju „Imam proizvod i što sad?“.
Poduzetnici, a osobito mali poduzetnici, često imaju problema s plasiranjem svojih proizvoda ili usluga na tržište. Jedan od načina za doprijeti do većeg broja potencijalnih kupaca je i preko određenog distributera. Kanal distribucije podrazumijeva skup institucija koje obavljaju sve one aktivnosti (funkcije) koje se koriste u kretanju proizvoda i njegova vlasništva od proizvodnje do potrošnje.
Kod izbora distributera zapitajte se:
- Gdje potrošač traži/kupuje moj proizvod?
- Mijenjaju li se navike potrošača?
- Koji sve distribucijski kanali postoje za moj proizvod?
- Kakva je pokrivenost područja?
- Mogu li doprijeti do pravih distribucijskih kanala?
- Što je bitno distributerima?
- Što znači direktna prodaja?
- E-prodaja?
- Sajmovi?
- Kataloška prodaja?
- Kako ću organizirati fizičku distribuciju?
- Što radi konkurencija?
- Veleprodaja i maloprodaja?
Ipak, često se malim poduzetnicima događa da ne mogu doprijeti čak ni do maloprodajnih lanaca. Za takve slučajeve predavačica ističe da je bitno ne odustajati te da se toj poziciji bolje udružiti s konkurencijom ili sličnim djelatnostima nego se boriti sam protiv korporacija i velikih distributera za šačicu potrošača. Zajedničkim nastupom povećava se mogućnost prisutnosti na tržištu što može pozitivno djelovati na obje strane.
Edukacija mi je bila korisna, predavačica je stručna i simpatična te mi je sad jasnije kome se za što javiti i obratiti u vezi mog vlastitog proizvoda”
– rekla je Lidija Mikluš, polaznica edukacije.