IM kancelarija – digitalni marketing i produkcija na dlanu
Ivana Marenković je ekonomistica s diplomom ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, kao i mama, supruga i prijateljica koja je nakon korporativnog iskustva postala vlasnica IM kancelarija obrta za marketing.
Ivana Marenković je svoj poduzetništvo odabrala nakon više godina iskustva na različitim poslovnim pozicijama:
Iza sebe imam godine iskustva kako na nižim, tako i na višim poslovnim pozicijama. Iako na početku svog poslovnog puta nisam imala namjeru biti poduzetnica, kad sve sumiram, shvaćam da je sve vodilo upravo tome i da mi je svo stečeno znanje od neizmjerne pomoći. Prvi studentski poslovi u skladištu, telefonsko anketiranje, prodaja na daljinu, rad u odjelu računovodstva podružnice jedne austrijske kompanije, različita službena putovanja, vođenje svog tima ljudi – sve je to ono što me je izgradilo i formiralo u poslovnu suradnicu kakva sam danas!“.
Zasitivši se različitih korporativnih politika i procesa, u dogovoru sa suprugom i uz njegovu nesebičnu pomoć, otišla je iz korporativnog svijeta i, kaže, nije požalila:
Ponekad bih voljela imati ono što se smatra tipičnim radnim danom, ali kod mene nije uvijek taj slučaj. S obzirom da imam ured u sklopu svog doma, neke stvari su ipak lakše, a komfor rada u pidžami danas poznaju gotovo svi, zahvaljujući pandemiji i vlastitim kućnim uredima.
Bavim se digitalnim marketingom, izrađujem strategije za društvene mreže klijenata, bavim se foto i video produkcijom te grafičkim dizajnom. Ukoliko me pitate isto pitanje kroz koji mjesec, sigurna sam da ću još neku novu uslugu dodati u svoju ponudu jer uvijek i stalno nešto učim, stječem nova znanja i razvijam nove vještine“.
Ivana je pri pokretanju poslovanja koristila potporu za samozapošljavanje jer su, kaže, potpore idealan “prvi partner”. Njome je prvenstveno financirala najkvalitetniju opremu za moj rad, jer kvaliteta ima i cijenu, što joj je i donekle moto kod prezentacije vlastitih proizvoda i usluga. Njen poduzetnički radni dan izgleda:
Nakon što odvezem dijete u vrtić, oko 8 sati, zaputim se u šetnju sa psom, s mobitelom ili tabletom na kojima radim i telefoniram. Zatim pogledam dio obuke koju pohađam i već oko 10 sati počinju zvoniti telefoni i stizati e-mailovi sa određenim hitnostima koje rješavam dok doručkujem.
Obično oko podneva imam snimanje ili fotografiranje, što za klijenta, što za svoj, još uvijek hobi. Zatim se vraćam kući, ručam s obitelji, zajedno izlazimo do grada ili u šetnju i oko 21 sat, kada stavimo dijete na spavanje, dočekujemo prijatelje ili radim do ponoći. U prosjeku tjedno spavam 5 sati, a vikendom, kada isto tako odrađujem određena dogovorena snimanja, i po 7 sati“.
Za kraj, upitali smo Ivanu da nam podijeli dojmove svog poduzetničkog iskustva, kao i za par savjeta za buduće poduzetnike:
Poduzetništvo je slično visinskom vrtuljku – malo si gore, malo dolje, ali svakako je uvijek lijep pogled! Sa svojim klijentima dijelim uspjehe, ali i izazove koje nam svima skupa donosi pandemija. Iako se isprva činilo da će klijenti smanjivati svoje marketing budžete, ispostavilo se da je upravo social media marketing postao najučinkovitiji kanal komunikacije što me neizmjerno veseli.
Svim budućim poduzetnicima pak želim otkriti jednu ‘tajnu’, a to je da je vrijeme zbilja novac. Cijenite svoje klijente, ali im i objasnite što dajete i što tražite zauzvrat. Uzajamno poštovanje vašeg vremena, rada i truda, dovodi do više slobodnog vremena koje ćete pretočiti u smjeru koji vas interesira i biti zadovoljniji i produktivniji član društva“.
Foto: Ivana Marenković privatna arhiva