I startupima je potrebno dobro brendiranje
Svakodnevno se susrećemo sa stotinama brendova koji nam se trude približiti i zaokupiti našu pažnju. Kako se na pravilan način brendirati i izdvojiti u masi na dvodnevnoj specijalističkoj edukaciji “Brendiranje i pozicioniranje proizvoda na tržište” polaznicima je pokazala Hrvojka Skoković Harašić, a pridružio joj se i Andro Harašić koji im je približio brendiranje s aspekta grafičkog dizajna.
Brend identificira naše proizvode ili usluge i izdvaja ih od konkurencije. No, kako se brendirati kada nam nedostaje vremena i novaca? Poduzetnici početnici i start-upi su često u ovakvoj poziciji. Svakako se možemo služiti raznim besplatnim metodama, no to često nije dovoljno.
LEAN pristup brendiranju često može značiti teži dolazak do korisnika te investicije. Također, kada kasnije želimo proširiti poslovanje ili uslugu često nam se stari brending ne uklapa s postojećom strategijom. Tada je potreban rebranding koji je često zahtjevan i skup. Zato predavačica savjetuje angažiranje profesionalaca u najranijoj fazi.
Čest problem kod startupa je i što oni često prvo imaju ideju, a tek onda tragaju za ciljanom skupinom. Predavačica savjetuje upravo suprotno – potrebno je prvo razmišljati o željama i potrebama ciljne skupine.
Budite vrlo jasni oko ciljane skupine od samih početaka!”
– ističe Hrvojka.
Nakon tog, odabir imena za nove tvrtke može biti posebno izazovan radi velike količine start-upa koji zauzimaju imena i vrijedne domene. Odabir pravog imena je težak, ali ne treba pristajati na kompromise.
Pažnju treba usmjeriti i na odabir .hr i/ili .com domene ili neke popularne alternativne npr. u.eu, .io ili .me. za web stranicu koja je svojevrsni izlog tvrtke. Na njoj je prikazan način komunikacije s ciljanom publikom te odražava profesionalnost i ozbiljnost tvrtke.
Pored web stranice, Hrvojka savjetuje i kreirati online platforme putem društvenih mreža koje korespondiraju s ciljanom publikom i zatim te platforme hraniti sadržajem.
Bilo je odlično! Možda bi to trebalo staviti u dva modula – jedan grafički i jedan komunikacijski, ali u svakom slučaju bilo kakav nastavak bi bio odličan!”
– zaključila je Ana Naglić, polaznica edukacije.