Glas u komunikaciji – što na njega utječe i kakav bi trebao biti?
Iako je komunikacija neizostavni dio naše svakodnevice, rijetko možemo reći da osobito vladamo njome. Da je uvijek dobro poraditi na svojim komunikacijskim vještinama, složili su se polaznici edukacije Korak do uspjeha uz komunikacijske vještine Aljoše Conjara u Plavom uredu.
Pri komunikaciji licem u lice, ali i telefonskoj komunikaciji koristimo se našim glasom. Pri korištenju glasa bitne su njegova energija, izgovor, brzina i glasnoća govora te jakost glasa.
Što sve utječe na glas?
- Energija u našem glasu odaje stav, povjerenje, sigurnost i entuzijazam.
- Izgovor – izgovor treba biti jasan i razgovijetan tako da sugovornik ne mora tražiti da ponavljate rečeno. Riječi izgovarajte u potpunosti, do kraja, a između riječi napravite malu pauzu, tako da ne zvuče kao jedna već kao dvije riječi.
- Brzina govorenja – optimalna brzina govorenja jest 125 riječi u minuti. Brže govorenje od tog stvara probleme u razumijevanju.
- Glasnoća – govorite dovoljno glasno, tako da vas klijent čuje, a opet ne preglasno – vikanje može biti znak ljutnje i frustracije.
- Visina, jakost glasa – glas može biti monoton, visok, nizak… Idealno bi bilo varirati ton i modulaciju glasa. Kontrolirajte svoje disanje, dišite polako i smireno – tako ćete bolje kontrolirati glas.
Polaznici su na ovoj edukaciji izvodili razne vježbe iz verbalne i neverbalne komunikacije te usvojili praktične alate koji će im pomoći u budućem poslovnom i privatnom životu. Domagoj Sumatić, polaznik ovog predavanja, komentirao je edukaciju riječima:
Odličan ambijent, super atmosfera i jako duhovit, slikovit i zanimljiv predavač. Preporučio bih Plavi ured svakome tko je spreman uložiti malo vremena u sebe kako bi nešto naučio!”.