Franšizom do biznisa!
Jedan od neobičnijih ulaska u biznis jest franšiza, a o ovoj temi učili smo od franšizne konzultantice Ljiljane Kukec. Franšiza je model rasta poduzeća koji značajno smanjuje neizvjesnost u najrizičnijim fazama rasta – pokretanju poduzeća i fazi brzog rasta.
Franšizno poslovanje je poduzetništvo koje koristi provjereni poslovni model sa znatno nižom razinom rizika“,
ističe Ljiljana.
Franšiza predstavlja model poslovanja u kojem neko poduzeće prodaje pravo korištenja svog trgovačkog imena (brend) i načina poslovanja drugom poduzeću koje mu zauzvrat plaća franšiznu pristojbu i tantijeme (royalty), odnosno postotak od ostvarene mjesečne prodaje proizvoda i usluga.
Osnovni tipovi franšiza
Dva su osnovna tipa franšiza s kojima se susrećemo u poslovnom svijetu:
- franšiza distribucije proizvoda (product distribution franchise) – primatelj franšize stječe pravo ekskluzivne distribucije proizvoda, najčešće proizvedenog od strane davatelja franšize, na unaprijed definiranom geografskom području.
- franšiza poslovnog formata (business format franchise) – kupac, osim prava korištenja brenda davatelja franšize, kupuje i poslovni model odnosno recept kako uspješno poslovati u djelatnosti.
Polaznici su na predavanju saznali temeljne informacije o franšizi, koje su prednosti, a koji nedostatci iste, a uz to su dobili i smjernice za kupnju franšize u Hrvatskoj.
Sjajne informacije o franšiznom poslovanju za startere i one koji se žele upoznati kako franšize počinje. Odlična predavačica! Obično nešto jako dobro kratko traje pa bi ja ovakvu radionicu stavila na više sati i čak i dana! Hvala puno, Plavi Ured!“,
zaključili su neki od polaznika.