Financijski elementi poslovnog plana
Uz poslovni plan preporuča se priložiti svu dokumentaciju koja potvrđuje stabilnost, potencijal, profitabilnost same poslovne ideje te izdvaja vaš projekti iz mase drugih. Navedeno mogu biti: pisma namjere kupaca, ugovori sa kupcima, ugovori sa dobavljačima, certifikati strojeva, ISO Certifikati, certifikati i studije vezani uz zaštitu okoliša i sl.
Na edukaciji “Izrada poslovnog plana”, predavač Ozren Hudina upoznao je polaznike s financijskim elementima poslovnog plana.
Financijski elementi pothvata
Pri pisanju poslovnog plana važno je definirati sve što je nužno za realizaciju poslovnog pothvata odnosno u što moramo uložiti i koliki su troškovi pribavljanja tih sredstava te planirane izvore sredstava za investiciju.
Za svaku gospodarsku djelatnost potrebno je pribaviti određena, dugotrajna sredstva nužna za obavljanje djelatnosti. Ova kategorija ulaganja naziva se ulaganje u stalna sredstva odnosno osnovna sredstva. Čine ju investicije u zemljište, građevinske objekte, potrebnu opremu i strojeve, dugogodišnje nasade, osnovno stado i sl.
Osnovna sredstava koriste se u poslovnim aktivnostima poduzeća u dužem vremenskom razdoblju, u vijeku uporabe ne mijenjaju svoj fizički oblik, postepeno se troše, tako što dio svoje vrijednosti prenose na gotove proizvode ili usluge, te podliježu obračunu amortizacije kojom se mjeri postupno trošenje osnovnih sredstava.
Pri planiranju ulaganja u stalna sredstva nužno je voditi računa o činjenici da njihovu nabavnu cijenu ne čini samo faktura dobavljača nego i troškovi prijevoza, carine i poreza, kao i sva druga davanja za sredstvo do njegovog puštanja u rad.
Obrtnim sredstvima smatra se novac potreban za tekuća plaćanja, za nabavku materijala i sirovina koji se koriste za ulaganja u proizvodnju. Obrtna sredstva često cirkuliraju u cijelom procesu proizvodnje i prijeko su potrebna za samo olakšavanje procesa.
Što je amortizacija?
Amortizacija je postupno umanjivanje vrijednosti imovine poduzeća, a obračunava se godišnje prema zakonom predviđenim postupkom. Najraširenija je linearna amortizacija prema kojoj je iznos godišnje amortizacije uvijek jednak, a izračunava se tako da se razlika nabavne i otpisane vrijednosti podjeli sa brojem godina amortizacije opreme. Svake se godine dakle knjižna vrijednost umanjuje za isti postotak početne vrijednosti. I osnivačka i projektna ulaganja se uključuju u proračun amortizacije!
Predavanje je bilo vrlo praktično s mnogo primjera. Predavač nam objasnio koje elemente svaki poslovni plan treba imati. S obzirom da je tema vrlo zahtjevna smatram da bi trebalo predavanje proširiti na više dana.
objasnila nam je polaznica Ivana Štulić.