Emocionalna inteligencija u pregovaranju
Emocije su sastavni dio svakog ljudskog bića i samim time neizbježne su “sudionice” u našem svakodnevnom životu. Upravljanje emocijama zahtjevan je segment ljudskog ponašanja i potreban je konstantan rad kako bi se postigao napredak. Stoga je emocionalna inteligencija nešto što vam može donijeti uspjeh kada je posao u pitanju.
93% uspjeha u komunikaciji ovisi o razini vaše emocionalne inteligencije.
naglasila je predavačica Davorka Biondić Vince na svom predavanju “Strategije uspješnog pregovaranja“.
Što uopće predstavlja emocionalnu inteligenciju i koliko nam ona može pomoći ili odmoći u poslu?
Pod pojmom emocionalne inteligencije često se veže uspješnost odnosa prema drugima. Najčešći razlog propalih pregovora u poslovnom svijetu je manjak emocionalne inteligencije. U emocionalnu inteligenciju ubrajamo društvene kompetencije poput: empatije, društvenih vještina, samokontrole, prepoznavanje i kontrole osjećaja.
Vješti govornici i pregovarači upravo su osobe s razvijenom emocionalnom inteligencijom. Oni mogu prepoznati, izazvati i upravljati tuđim emocijama. Oni svoje pregovore vode s jasno razvijenom strategijom. Kako biste i sami bili vješti pregovarači morate unaprijed pripremiti strategiju o kojoj su naši polaznici slušali. Donosimo vam šest faza u suradničkom pregovaranju:
- Priprema – korak koji mora biti detaljno razrađen. Priprema zahtjeva upoznavanje druge strane, otkrivanje potreba potencijalnih klijenata kako bi se izgradio dobar odnos s klijentima.
- Uvod – zbližavanje kroz zajedničke teme kako bi pregovori krenuli u pravom smjeru.
- Iznošenje karakteristika, koristi i dokaza obiju strana.
- Diskusija i argumentiranje – dio u kojem svatko predstavlja ono što želi postići.
- Pronalaženje zajednički rješenja;
- Sporazum – posljednji korak po kojem znamo tko je bolje vodio pregovore.
S detaljno razrađenom strategijom, uspješnom komunikacijom i poslovnim pregovaranje, uspjeh u poslovanju neće izostati.
Smatram da su sadržaj i poruka ovog predavanja, bez obzira jer vaš interes pregovaranje, od iznimne koristi. Način prezentiranja i kvaliteta predavanja prilagođeni su svima bez obzira na struku koju posjedujete.
dao je svoj dojam polaznik Franjo Klug.