Kulturološke razlike u međunarodnom poslovanju
Tehnološkim razvojem se promjene u poslovnom okruženju događaju munjevitom brzinom. Globalizacija nam daje mogućnost suradnje s ljudima cijeloga svijeta, a koji imaju različite kulture. Uspostavljanje poslovne suradnje između pripadnika različitih kultura radi ostvarivanja uspješnih poslovnih procesa i konkurentnosti na globalnom tržištu pretpostavlja svijest svakoga od nas o utjecaju specifičnih dimenzija kulture društva na poslovno ponašanje.
Ono što je u jednoj kulturi poželjno i prihvatljivo, u drugoj kulturi može biti uvrdljivo i negativno. Cilj interkuluralnog djelovanja je izbjeći razmirice izmirivanjem razlika. Osobe iz različitih kultura moraju se međusobno sporazumjeti i poslovno surađivati, iako ne dijele isto kulturalno iskustvo. Razumijevanje i uvažavanje takvih razlika vodi uspješnoj poslovnoj suradnji.
Cilj edukacije:
- Ukazati na važnost poznavanja poslovnih kultura i komunikacija u svijetu. Poznavanje i poštivanje različitosti kultura, kao i njihovo uvažavanje, utječe na pozitivan ishod poslovnih procesa.
- Razvijanje niza međusobno usklađenih elemenata poslovnog ponašanja, a koji svrstani u cjelinu, mogu doprinijeti učinkovitom profesionalnom radu u kulturalno različitoj zajednici.
Važnije cjeline:
- važnost kultura i njihove različitosti,
- načini komunikacije: verbalna i neverbalna,
- interkulturalna komunikacija,
- primjeri kulturoloških razlika i kako one mogu utjecati na poslovne procese.
Kroz primjere ćemo ukazivati na moguće nesuglasice koje se javljaju samo zbog kulturoloških razlika, a mogu utjecati na ishod poslovnih pregovora.
Seminar je namjenjen svima koji se u svome poslovnom okruženju susreću s klijentima i poslovnim suradnicima koji dolaze iz različitih kulturoloških sredina.
Predavačica: Slađana Petrović
Naučili smo...
- Za dobro međunarodno poslovanje potrebno je poštivati druge kulture! (25. svibnja 2020. )