Interkulturalna komunikacija
U svijetu globalnog poslovanja svakodnevno smo u kontaktu i surađujemo s ljudima drugih kultura i nacionalnosti. Jesmo li svjestni da naša kriva riječ, izraz ili nerazumijevanje komuniciranoga često i trajno ruši i narušava odnose? Vještina u kojoj svjesno vladamo i uvažavamo kulturološke različitostima zovemo interkulturalna komunikacija.
Interkulturalna komunikacija pojam je koji se odnosi na komunikaciju između različitih kultura i socijalnih grupa. Pod tim nazivnikom ubrajamo i razumijevanje kako nas naše okruženje i kultura u kojoj odrastamo oblikuje, a kako da izbjegnemo stereotipe i predrasude u komunikaciji i poslovanju s ljudima i kolegama drugačijih kultoroloških i poslovnih kultura iz koje te osobe dolaze.
Na ovom seminaru posebnu pozornost obratit ćemo na:
- uviđanje potrebe i važnosti učenja i istraživanja interkulturalne komunikacije, razvijanja svijesti o vlastitim kulturnim identitetima i uvažavanja drugih; razvijanju interkulturalne osjetljivosti, svijesti, učenja gledanja, analiziranja i rješavanja problema iz perspektive kulturnih razlika,
- njegovati interkulturalne stavove, koji uključuju toleranciju, poštovanje, znatiželju i suosjećanje prema drugim kulturama,
- biti u stanju prepoznati kulturne varijacije u stilovima komunikacije,
- razumjeti kako kategorije kulturnih vrijednosti mogu biti temelj različitih ponašanja,
- postati svjesniji kulturnog šoka i kako možemo postati prilagodljivi u interkulturalnim interakcijama,
- stjecanje kulturnog znanja, kulturnih i kulturnih specifičnosti, s posebnim osvrtom na nevidljive kulturne elemente, koji su kao skriveni dio ledenog brijega.
Krajnji cilj interkulturalnog učenja je transformirati našu svijest, stavove i znanje u kompetencije te razviti fleksibilnost i prilagodljivost u interkulturalnoj komunikaciji i naučiti primjenjivati novostečene vještine u suradnji s inozemnim partnerima i kolegama.
Predavačica: Zrinka Peharec
Naučili smo...
- Kako komunicirati s Nijemcima? (24. listopada 2019. )