Društvene mreže u poslovanju – Što moram znati o community managementu?
Kako uspješno upravljati društvenim mrežama u poslovanju objasnio nam je Ilija Brajković na edukaciji „Korištenje društvenih mreža u poslovanju“. Pojavom interneta drastično se promijenilo tehnološko okružje, a samim time i ponašanje potrošača. Tako iz godine u godinu pada korištenje klasičnih medija poput novina i televizije u korist interneta koji je postao glavno sredstvo informiranja i komunikacije.
Pojavom interneta nastali su i novi mediji – društvene mreže. One su prvenstveno konverzacijski kanali, a ne konverzijski poput Google AdWords-a, i zato su idealne za približavanje publici. To se radi putem community managementa, a on, kao i svaka disciplina, ima nekoliko pravila kojih se potrebno držati:
- Proučite pisana pravila društvenih mreža – svaka društvena mreža ima svoja pravila, a postoje posebna ograničenja kod oglašavanja koja valja proučiti
- Postavite ciljeve koje želite ostvariti
- Odaberite prave kanale – odaberite 1-2 prikladna kanala
- Izgradite zajednicu – ljude koji cijene ono što radite
- Budite pravovremeni – odgovarajte na vrijeme i iskoristite trendove iz medija
- Izaberite pravi tim – nađite barem 1 osobu koja će Vam pomoći kad morate negdje ići ili kad zagusti
- Uključite sve – pokazujte ljudsku stranu poduzeća (rođendan djelatnika, radna atmosfera itd.)
- Ne očekujte brze rezultate – brend i zajednice se grade mjesecima, pa čak i godinama, stoga rezultati ne mogu doći preko noći
- Ne spamajte! – ne obasipajte korisnike nepotrebnim sadržajem
Oglašavanje u klasičnim medijima za male je poduzetnike skupo i neučinkovito, dok je internet za njih idealan. Oglašavati se na internetu može uz minimalne budžete, a segmentacija publike dodatno doprinosi uspješnosti kampanja. Oglašavati se može i na društvenim mrežama kako bi se izgradila zajednica koju ćemo dalje animirati community managementom. No, za razliku od marketinških kampanja, na društvenim je medijima potrebna neprestana prisutnost.
Bilo mi je super na predavanju zato što je predavač imao puno tih životopisnih i životnih primjera u vezi baš oglašavanja, to mi je bilo fora čuti kako to funkcionira u stvarnosti i jako mi je bilo korisno da nam pokaže uživo kako se to otprilike uključuje i isključuje“,
rekao je Marin Tomaš, polaznik edukacije.