Dodana vrijednost proizvoda i usluge
Dodanom vrijednošću proizvoda ili usluge smatra se pozitivna razlika između onoga što vaš klijent plaća i onoga što dobije kroz vaše proizvode ili usluge koje pružate. Upravo je dodana vrijednost, između ostalog, danas bila jedna od tema predavanja Kalkulacija cijene. Dubravka Lacić je polaznicima kroz niz praktičnih primjera ukazala na glavne činjenice vezane uz kalkulaciju cijena.
Kako se definira i određuje dodana vrijednost?
Da biste mogli definirati dodanu vrijednost svojih proizvoda i usluga, potrebno je dobro poznavati klijenta ili tržišni segment.
Bitno je znati odgovoriti na sljedeća pitanja:
- Što pokreće klijenta (vrijednosti i razmišljanja)?
- Što im je važno kad je u pitanju proizvod/usluga poput vaše?
- Koja očekivanja imaju od vašeg proizvoda/usluge?
Da biste došli do tih odgovora, razgovarajte s klijentima. Provedite neku vrstu istraživanja, poput ankete, kako biste došli do potrebnih odgovora.
Odaberite kanale putem kojih ćete komunicirati dodanu vrijednost svojim ciljanim kupcima i klijentima. Definirajte i naglasite prednost svog proizvoda ili usluge i ono nešto što klijent dobiva kupnjom istog.
Dodana vrijednost nije trajna vrijednost, već ju je potrebno stalno redefinirati jer se konkurencija i tržište neprekidno mijenjaju, djeluju i prilagođavaju. Nešto što je bilo dodana vrijednost danas, sutra će biti standard.
S obzirom na sve veći broj novih proizvoda i usluga koji se pojavljuju na tržištu, u vidu ponude i potražnje, laicima koji tek započinju svoju poduzetničku priču, teško je odrediti cijenu, ali i predvidjeti troškove proizvodnje i rada. Edukaciju preporučujem svima koji planiraju pokrenuti vlastiti posao, a nemaju dosadašnjih iskustava u poslovanju firme ili obrta, bez obzira radi li se o proizvodnji, trgovini ili uslugama, ili su u dilemama u vezi isplativosti budućeg poslovanja.
-komentirala je Marija Maslać, polaznica edukacije.