Dobra priča – osnova svake komunikacije
Nakon gotovo 10 godina rada u različitim medijima (radio, novine, časopisi, internet portali, televizija) Maja Belušić je odlučila pokrenuti Dobru priču, obrt za komunikaciju i digitalni marketing. Cilj joj je pomoći različitim malim i velikim brendovima ispričati njihovu priču na najbolji mogući način.
Kako kaže, Maja je na svakom od dosadašnjih poslova nastojala dati svoj maksimum – učila je i usavršavala nove vještine te smatrala da uvijek može dati više. No, jednog je dana više nije zadovoljavalo raditi za nekog drugog i – odlučila je da je vrijeme za novi korak:
Ulazak u svijet poduzetništva je nešto čemu sam težila još od srednjoškolskih dana. No, trebalo je vremena i iskustva da se neke stvari poslože na svoje mjesto kako bih se odvažila za taj pothvat. I upravo je to ono što čini poduzetnika. Veliki broj ljudi ima neku poduzetničku ideju, ali se nikada ne odvaže pokušati realizirati ju. Ja sam to odlučila u trenutku kada mi je možda u životu bilo najteže, ali sam sama sebi rekla – sad ili nikad“.
Radeći u native marketingu, ali i vodeći društvene mreže te stvarajući sadržaj za različite klijente shvatila je da za uspjeh na tržištu izrazito važno znati kako, kome i gdje je ispričati svoju priču. Zato se odlučila baviti širenjem priča klijenata u offline i online svijetu, ali s naglaskom na digitalne komunikacijske kanale:
Komunikacija, kreiranje sadržaja i upravljanje društvenim mrežama bili su mi logičan izbor jer je to nešto što volim i za što smatram da mi dobro ide. Zato sam svoja znanja i iskustva odlučila pretočiti u Dobru priču i unaprijed si postavila cilj da ću se potruditi ispričati priče onih koji rade dobre stvari, ali im se teško probiti na tržište i u javnost. Uspijem li pomoći barem jednom malom poduzetniku ili čovjeku, smatrat ću to svojim poduzetničkim uspjehom!“.
Također, kao specijalist za marketing i komunikaciju kroz blog na stranici Dobra priča nastoji kroz članke prezentirati kako uspješno razvijati svoj brend i komunicirati u online svijetu.
Prije pokretanja posla, informirala se o dostupnim mjerama i odlučila se prijaviti za potporu za samozapošljavanje. Kako kaže, potpore predstavljaju veliku prednost za nove poduzetnike jer su joj omogućile pokrivanje troškova doprinosa i troškova otvaranja poslovnog subjekta. Osim tih troškova, sredstva iz potpore će joj omogućiti nabavu tehničke opreme koja će joj unaprijediti kvalitetu rada, kao i određene edukacije koje će dodatno poboljšati njene stručne vještine.
U mom poslu važno je biti organiziran i dosljedan, ali i uvijek računati na nepredviđene situacije. Ovaj ritam rada je ponekad naporan, ali ga trenutno ne bih mijenjala za ‘klasično’ radno vrijeme jer sam puno produktivnija kada si sama posložim radni dan i obaveze. Također, lakše mi je isplanirati slobodno vrijeme i posvetiti se svom osobnom razvoju“,
govori Maja objašnjavajući prednosti svoje trenutne svakodnevice. Ipak, nije sve tako bajno:
Biti poduzetnik u Hrvatskoj je veliki izazov. Ne bih rekla da postoji niz prepreka, nego je sama poduzetnička klima u Hrvatskoj još uvijek nepovoljna. Ipak, ono što je pozitivno je podrška koju poduzetnici imaju u institucijama kao što je Plavi ured koji osim edukativne ima i savjetodavnu ulogu. Sve to je velika stvar u današnje vrijeme kada je od gomile informacija potrebno doći do onih pouzdanih i točnih“.
I na kraju, dodaje kako je za uspjeh potrebno svakodnevno usavršavati svoje vještine te nikada, nikada ne odustati:
U zemlji u kojoj se često čuje da je za dobar posao potrebno imati vezu ili da je najbolje da odete raditi u inozemstvo, najbolje što imam svakome za poručiti je da naprave ono što misle da je najbolje, ali da se pritom ne boje neuspjeha. Strah je općenito čovjekov najveći neprijatelj, a osim ako bježite od divlje zvijeri ili nekog nasilnika, u rijetko kojoj drugoj situaciji je opravdan. Svatko bi trebao živjeti ispunjen život, a postoji li išta bolje od toga da radite posao koji volite ili u kojem barem nalazite neki smisao. Možda prvi poslovni pothvat neće uspjeti, ali ako nešto radite sa strašću, otvorit će se neke nove prilike.
Mladima i onima koji po prvi put kreću u poduzetničke vode svakako bih poručila da istražuju različite mogućnosti te da se educiraju iz dana u dan. Odlično mjesto za to je i Plavi ured, a za mene su pravo bogatstvo bile Start-up akademija te edukacija Elvire Mlivić Budeš i Davorke Biondić Vince. Zbog njih čovjek shvati da je gotovo sve moguće ako si uporan, imaš cilj i usavršavaš svoje vještine. Bez obzira na to što je naše tržište manje i teže je doći do svojih kupaca i klijenata, isplati se probati. Samo oni koji se uključe u igru, mogu se nadati dobitku!“.
Foto: Plavi ured