Do rješenja konflikta uz 5 koraka!
U našoj natjecateljskoj kulturi pregovaranja, nažalost prepunoj sukoba i nedostatka kontrole, te slabe tolerancije na sve negativne emocije, konflikt je česta posljedica takve komunikacije.
Koliko klijenata ste izgubili zbog neriješenih sukoba!? Koliko je to izgubljenih prilika i milijuna kuna? A neprospavanih noći? U konfliktnim situacijama obično i nas obuzmu jake emocije i više nismo u stanju konstruktivno misliti i razgovarati. Na radionici “Pregovaranje s teškim pregovaračima”, Davorka Biondić Vince upoznala je polaznike s tri osnovne cjeline koje uključuju niz tehnika i vještina koje su lako primjenjive u svakodnevnim kriznim poslovnim situacijama s “teškim” klijentima.
Zašto nastaju konflikti?
- za suradnju je potrebno dvoje
- za konflikt je dovoljan jedan
- cilj “agresora”
- “konflikti su zabranjeni, štetni i treba ih svakako izbjegavati?”
- konflikt=emocija, EQ
Okidači za nastajanje sukoba mogu biti različiti, npr. prošlost, umor, stres, frustriranost, osveta, kritika na osobnoj razini.
3 su prirodne reakcije na konflikt
- uzvraćanje
- odustajanje
- prekidanje (poslovnog odnosa, braka, štrajka,rat…)
- Ne reagirajte
- Smirite emocije suprotne strane
- Promijenite igru- ne odbijajte
- “Zlatni most” – olakšajte im da kažu DA
- Otežajte mu izgovaranje NE
Promijenite igru!
Ne osporavite mišljenje druge osobe, već na gledište druge strane dodajte svoje!
“Jasno mi je zašto se tako osjećate. To je posve razumljivo s obzirom na iskustvo (neisporuku) koje ste imali. Moje je iskustvo bilo drugačije…” time priznajem njegovo gledište i izražavam moje, suprotno. “Shvaćam vaše neslaganje i to poštujem. Dopustite mi da vam kažem kako to izgleda iz moga kuta.
Recite mu KAKO treba riješiti problem i ZAŠTO je vaše rješenje dobro za njega!
Znanja i vještine koje se usvajaju kroz ovo interaktivno predavanje su od velike koristi, kako u poslovnom, tako i u privatnom životu. Zahvaljujem našoj predavačici Davorki Biondić Vince i Plavom uredu.
izjavio je polaznik Tomislav Bekavac