Distribucija kao dio marketinškog plana
Kako bismo znali kako nastupiti na tržištu, osim poslovnog plana valja imati i marketinški plan. Sve informacije o ovoj temi, a osobito o njenom aspektu distribucije saznali smo od Ane Jergović na webinaru Izrada marketinškog plana.
Marketinški plan sastoji se od više dijelova o kojima smo već pisali, a danas ćemo se posvetiti distribuciji kao dijelu marketinškog plana.
Što je distribucija?
Pod distribucijom smatramo aktivnosti koje poduzimamo kako bi naš proizvod ili usluga postali dostupni određenoj ciljnoj skupini. Pitanja distribucije bave se odlukama gdje ćemo prodavati, koje kanale ćemo koristiti te kako ćemo prodavati.
Distribuciju možemo podijeliti na izravnu prodaju i indirektne prodajne kanale:
- Izravna prodaja:
-
- prodajemo proizvod direktno krajnjem potrošaču,
- možemo ostvariti veću prodajnu cijenu,
- potrebna su veća ulaganja novca i rada, manje slobodnog vremena te poznavanje pravnih propisa.
- Indirektni prodajni kanali:
-
- maloprodaja, veleprodaja i agenti prodaje,
- na ovaj način ostvarujemo manju prodajnu cijenu,
- potrebno nam je manje vremena, rada i znanja.
Odluka o tome ovisi o sljedećim faktorima:
Mislila sam da znam neke stvari o marketingu, no nakon edukacije je moje znanje prošireno i mislim da sada mogu puno kvalitetnije napraviti analizu tržišta, prezentirati sebe i prodati ono što nudim. Jedna od najdražih edukacija u ZICER Plavom uredu“,
zaključila je jedna od polaznica.