Ciljevi u marketinškom planu
Marketinški plan je pisani dokument u kojem su na sustavan način zabilježene buduće marketinške aktivnosti. Potreban je svakome jer daje smjernice kuda idemo i kamo želimo stići.
Mnogi ga miješaju s poslovnim planom, no postoje razlike. Poslovni plan se izrađuje za organizaciju kao cjelinu dok marketinški plan zahvaća manji opseg poslovnih aktivnosti.
Misija i vizija su podloga marketinškog plana. Iako su uključene u poslovni plan, određuju i smjer marketinških aktivnosti. Misija je razlog postojanja tvrtke. Ona je jedinstvena, realna, ostvariva, te orijentirana na potrošače i kompetentnost.
Vizija je zvijezda vodilja. Ona definira granice budućeg djelovanja tvrtke/projekta te potrebe potrošača koje će tvrtka zadovoljavati u budućnosti. Ne smije biti preusko postavljena da ne sputava razvoj, ali ni preširoko da izgubi smjer.
Dobro sročen cilj je već pola obavljenog posla.
istaknula je predavačica Ivana Conjar.
Ciljevi moraju biti specifični, mjerljivi, realni, relevantni i vremenski postavljeni (SMART).
Smart (specifičan): jasno je zašto se i što konkretno želi postići
Measurable(mjerljiv): moguće je izmjeriti vrijednost parametra za sadašnje stanje i očekivanu vrijednost budućeg stanja
Achievable (ostvariv): cilj mora biti izazovan, ali i realan, indikator dostižan
Relevant(relevantan): važan u rješavanju problema i potreba korisnika
Time-bound (određen u vremenu): poznato je u kojem će se razdoblju postići promjena
Seminar “Izrada marketinškog plana” omogućava polaznicima da u kratko vrijeme na jednostavan način upoznaju metode i alate koje će koristiti tijekom izrade plana, te samu strukturu plana. Uz vježbe i grupnu raspravu mogu odmah dobiti povratnu informaciju o kvaliteti vlastitog plana i dobivenim prijedlozima ga unaprijediti.
osvrnuo se na seminar naš polaznik Renato Gašpar.