Ciljevi projekata doprinose ciljevima EU-a
EU fondovi prilika su za financiranje projekata koji moraju utjecati na pozitivne poslovne i društvene promjene.
Ciljevi svih projekata za financiranje iz EU fondova doprinose strateškim ciljevima Europske unije. Europa 2020. je strategija koja nastoji potaknuti zemlje članice na ekonomski rast i izlazak iz financijske krize. Pet je glavnih ciljeva strategije EU 2020 koji moraju biti ugrađeni u nacionalne ciljeve, a obuhvaćaju:
- povećanje zaposlenosti;
- povećanje ulaganja u istraživanja i inovacije;
- ublažavanje klimatskih promjena, smanjenje emisije CO2 i povećanje energetske učinkovitosti;
- bolje obrazovanje;
- borbu protiv siromaštva.
Naši polaznici su kroz seminar “Razvoj projektne ideje i prijava projekta na EU fondove” pisali svoje projekte koji su obuhvaćali neke od navedenih ciljeva. Projekte koje su zamislili prolazili su etapu po etapu s predavačem i EU projektnim menadžerom Domagojem Trohom. Troha je kroz teoretski dio predavanja istaknuo kako projekti prvenstveno predstavljaju trošak, ali tek se prilikom realizacije financiraju djelom iz EU fondova.
Za male i srednje poduzetnike najvažniji je Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. iz kojeg se može povući ukupno 6,9 milijardi eura. Riječ je o ukupnim sredstvima koja Hrvatskoj stoje na raspolaganju ukoliko se projekti kvalitetno pripreme.
To nije novac koji stoji na računu i moli da dođete po njega. To je novac koji možemo dobiti samo ako imamo dobre projekte s vrlo jasnim ciljevima, rezultatima i provjerljivim pokazateljima uspješnosti realizacije. Nova radna mjesta, povećani prihodi od prodaje i izvoza uzimaju se u obzir kao pokazatelji uspješne realizacije.
objasnio je Troha polaznicima pojam alokacije sredstava.
Podijeljeni u četiri grupe polaznici su imali priliku prezentirati svoje ideje i projekte koje bi htjeli u budućnosti realizirati. Među zanimljivim idejama istaknuli su se projekti:
- modernizacija postrojenja u proizvodnji građevinskih materijala,
- poboljšanje kvalitete smještajnih kapaciteta i razvoj dodatnih sadržaja u turizmu,
- projekt razvoja novog proizvoda – čokoladnih pralina, kroz uvođenje novih proizvodnih procesa.
Kod predavanja je najvažnije da je predavač više okrenut praktičnom dijelu nego teoretskom, što Troha i jest. Na taj nam je način dao ključna objašnjenja o pažljivom čitanju natječaja s kojima možemo napraviti kostur svoga projekta.
naglasila nam je polaznica Kata Ivanković Marić.