Cijena kao dio marketinškog plana
Uspjeh marketinga ovisi o dvije stvari – o tome da poznajemo naše aktualne i potencijalne kupce bolje od konkurencije te o promišljenom marketinškom planu. Kako izraditi dobar marketinški plan te u odrediti prigodnu cijenu proizvoda ili usluge, saznali smo uz Anu Jergović na edukaciji Izrada marketinškog plana.
Cijena je jedni prihodovni dio marketinškog miksa. Marketinški miks ili 4 P su konkretne aktivnosti koje podržavaju marketinšku strategiju i kojima se ostvaruju postavljeni ciljevi, a sastoji se od proizvoda, cijene, distribucije i promidžbe.
Cjenovni ciljevi mogu biti višestruki – oni mogu biti prodajni, dobitni, stabilizirajući, mogu se orijentirati na praćenje konkurencije, održavanje imidža ili necjenovnu konkurentnost.
Kako odrediti cijenu proizvoda ili usluge?
Cijenu proizvoda ili usluge obično određujemo prema sljedećim faktorima:
- vrijednost za kupca + dostupnost na tržištu + ciljevi poslovanja,
- trošak + profitna marža (procjena troškova + struktura marže – popusti za veće kupce)
- prema potražnji.
Osim toga, bitno je uzeti u obzir sljedeće:
- Koliko je kupac spreman platiti za naš proizvod?
- Kakve su naše cijene u odnosu na konkurenciju? Zbog čega?
- Cijene i profitabilnost – kako postavljamo cijene? Postoji li definirana politika cijena?
- Postoji li percipirana vrijednost našeg proizvoda ili usluge i kako se odražava na cijene?
- Koliko je tržište elastično za naše proizvode – kako cijena djeluje na potražnju našeg proizvoda?
Kroz edukaciju su obrađene sve sastavnice marketinškog plana kako bi na kraju ovog predavanja polaznici bili spremni kreirati vlastiti marketinški plan za svoj poduzetnički projekt.
Jako zanimljivo i poučno! Puno sam naučila, hvala puno predavačici!”,
izjavila je Ana Kutija, polaznica ove edukacije.