Čemu služi Google Analytics u digitalnom marketingu?
Digitalni marketing u suvremenim je uvjetima za mnoge tvrtke jedan od bitnijih pokretača poslovanja. Na specijalističkom predavanju „Osnove digitalnog marketinga“ Krešimir Koružnjak objasnio je našim polaznicima kako on funkcionira i kako ga mogu koristiti.
U digitalnom marketingu sve se vrti oko komunikacije usmjerene prema korisniku. On se bazira na na zadovoljavanju potreba određene skupine potrošača – one relevantne kojoj se obraćamo.
Ali kako znati zadovoljavamo li potrebe te skupine, barem što se sadržaja tiče? Srećom, u digitalnom marketingu se sve može mjeriti, a najbolji alat za to je Google Analytics koji nam daje na raspolaganje cijeli set informacija o posjetiteljima naše stranice. Kasnije web možemo optimizirati prema tim informacijama.
Google Analytics na prilično jednostavan način možemo povezati s web stranicom. Nakon aktiviranja funkcije “real time analytics” on nam daje mogućnost uvida u razne podatke o njenim posjetiteljima – npr. koliko je ljudi otišlo na web stranicu, kud su se kretali po njoj i tako dalje.
Google Analytics nudi 4 grupe izvješća:
- Tko su ljudi koji su došli na našu web stranicu? – demografski podaci
- Kako su ti ljudi došli na našu web stranicu? – društvene mreže, Google, Google AdWords?
- Što su ti ljudi radili na našoj web stranici? – koliko su se zadržali na kojoj stranici, što im je bilo najzanimljivije, gdje su odlazili s weba?
- Izvješće o konverzijama – koliko je to nama isplativo?
Kroz podatke u obliku dimenzija (kategorija) i metrika (broj), ovaj alat odličan je za bolje upoznavanje publike. No ipak, Krešimir ističe:
Google Analytics daje samo informacije! Ali on nam ne daje znanje. Mi moramo znati interpretirati te podatke u vezi naše web stranice kako bismo je mogli dalje optimizirati!”.
Stoga, povežite svoje web stranice s Google Analytics-om, informirajte se više o metrikama koje on nudi i razmislite što uopće želite postići svojom web stranicom kako bi je mogli unaprijediti na najbolji mogući način.