Blackpearl – svakodnevna elegancija za modernu ženu
Njena odjeća konstruirana je isključivo po francuskoj metodi, a namijenjena je ženama koje u svakodnevnom životu žele nositi elegantnu odjeću ravno s modne piste. Ona je Sara Lončarić, mlada modna dizajnerica koja stoji iza hrvatskog brenda Blackpearl.
U tri godine postojanja Sarine su kolekcije prikazane na brojnim revijama u Zagrebu i u inozemstvu, a proizvod se zbog kvalitete i atraktivnosti prodaje sam zbog sebe. Zašto francuska metoda? Jer, kako kaže, je to jedini način za kvalitetnu izradu odjevnog predmeta sve do najmanjeg detalja.
Sve je počelo odlukom mlade studentice Sare da neće raditi za druge, već da će krenuti u kreiranje vlastite modne priče:
Sjećam se kao da je bilo jučer – za vrijeme zadnje godine u privatnoj modnoj školi u jednom sam trenutku spoznala sebe i odmah sam znala što želim. Naime, radila sam jedno ljeto kao asistent u poznatoj modnoj tvrtci u Hrvatskoj i u roku dva tjedna koliko sam tamo bila, shvatila sam da to nije za mene i otišla. Za mene su ta dva tjedna bila najduža dva tjedna u mom životu, svaki dan sam si postavljala jedno te isto pitanje – ‘Što sam sve danas u tih osam sati mogla napraviti za svoju tvrtku?’.
Istovremeno sam bila ljuta sama na sebe jer sam propustila vrlo edukativna predavanja u modnoj školi s kojih sam teška srca izostajala radi prakse. I svaki put kada bih se vratila kući uzela bih blok u koji sam zapisivala natuknice o tome kako ne želim da posluje moja buduća tvrtka i kakve ću promjene jednom uvesti kada budem imala svoju. U tom periodu došlo je do raspada tvornice Kamensko. Na licitaciji sam pokupovala odlične strojeve – tada nisam niti slutila da ću za nekoliko mjeseci otvoriti svoju TVRTKU!”.
Znala je da taj put nije lak i da riskira, ali i da će tek tada biti istinski zadovoljna i sretna. Uložila je puno vremena u pripremu – odlazila je na edukacije i savjetovanja u Plavi ured, kao i na konzultacije sa savjetnicom HZZ-a.
Aplicirala je na potporu za samozapošljavanje koju je na kraju i dobila te na Potporu Grada Zagreba za očuvanje i razvoj obrtničkih djelatnosti s kojima je opremila dio showrooma i atelier, financirala mašine za rad, kao i računalo s velikim ekranom koje njenim klijenticama omogućuje razgledavanje modela u različitim dimenzijama.
Odjeća njenog brenda Blackpearl sastavljena je od visokokvalitetnih i uglavnom prirodnih materijala, a odlikuje je moderan dizajn te čiste linije s naglašenim, no vrlo decentnim detaljima:
Od samog početka postojanja tvrtke moja vizija je bila da pokušam kombinirati tradicionalni zanat s novim modernim rješenjima te na taj način stvoriti odjeću koju žena može nositi u svakodnevnom životu ravno s modne piste. Iskonstruirati odjeću s tolikom preciznošću i pažnjom da je žena odmah zavoli i nosi sljedećih 4, 5, 6 godina. Predivan je osjećaj kada vam svila dotakne kožu. Postajete svjesni ljepote i kvalitete materijala. Svaki komad je ručno napravljen i jednako je lijep izvana i iznutra. Tako učite što je za Vas bolje, a i promatrate stvari pomalo drukčije”,
govori Sara čija odjeća prolazi kroz dugo putovanje prije no što se pojavi u koncept dućanima ili u showroomu:
Svakodnevno osvješćujemo klijentice tko je izradio našu odjeću, na koji je način napravljena i da su krojačice koje su je napravile pošteno plaćene za izradu svakog komada. I mogu reći da klijentice iznimno cijene i prepoznaju kada je nešto napravljeno s velikim trudom i kada stvaraš na čvrstim temeljima!”.
Da ovaj posao nije nimalo lak, postala je svjesna već u samom početku poslovanja. Poduzetnik mora poznavati razne vještine, imati široko znanje te znati gdje potražiti informacije koje još uvijek ne zna:
Potrebno je dobro baratati promidžbom, znati gdje što nabaviti i kako trgovati, velika je potreba za znanjem osnova ekonomije i osnova trgovine, dobrim služenjem računala i raznim aplikacijama, vođenja knjiga, suradnje s modelima, stilistima, fotografima, vlasnicima agencija… a naravno da morate znati dobro dizajnirati i to prenijeti u stvaran model. Dobro je poznavati i barem dio psihologije radi kontakta s klijentima, znanja barem dva svjetska jezika radi probijanja i na vanjsko tržište.”
Iz svega nabrojanog jasno je da se dizajneri svakodnevno pojavljuju, ali da na tržištu ostaju samo oni najuporniji i najsvestraniji. S obzirom na stav, zaključujemo da je i naša Sara jedna od njih:
Moje radno vrijeme ne traje osam sati – moje misli rade 24 sata svih 7 dana u tjednu! Osim kreiranja sve radim sama – od papirologije, do vođenja računa i svega gore nabrojanog.
Moda više nije samo posao, ona je postala dio mene i ja je živim. Svakodnevno razmišljam gdje staviti ili izbaciti ušitak na tijelu, kako omekšati formu bluze, haljine ili hlača, a da ostane luksuzna. Kako stvoriti nešto u čemu će se žene osjećati ugodno. Kakve sve pokrete i koliko njih napravi žena u jednom danu, i kako joj olakšati da ne mora razmišljati kako će sjesti u njoj dragoj kreaciji ili kako će potrčati za taksijem ili tramvajem, a da uvijek izgleda lijepo i njegovano.
S direktorskom pozicijom dolazi velika odgovornost – osim kreativnog stvaranja na svakodnevnoj bazi, morate procesuirati jako puno novih informacija i zakona kako bi tvrtka pravilno poslovala. Ali s druge strane, nema ništa ljepše kada možete svojim radom i trudom uveseljavati sebe i mnoge ljude, koji vole vaš rad i kada na kraju imate svoje zadovoljne klijente!”.
Foto: Duška Stepanov i Lorna Kijurko, foto 2: suradnja Kobali šeširi & Blackpearl