Atributi ključnih riječi
Temelj SEO optimizacije je istraživanje ključnih riječi. Siniša Gavrilović je danas na edukaciji ‘Uvod u SEO optimizaciju‘ pokazao kako odabrati ključne riječi i na što je potrebno obratiti pažnju.
Ako želite imati dobar web, morate ljude informirati, educirati i zabavljati. Ako ljudi na vašem webu nešto nauče, a usput se i zabave, vratit će se opet,
započeo je Siniša predavanje i poručio da trebamo osluškivati što korisnici žele i traže i tome se prilagođavati. Ključne riječi su ono preko čega dolazimo do korisnika, ali i oni do nas.
Ključne riječi koje korisnici svakodnevno upisuju u tražilicu su upravo te riječi za koje mi želimo biti prvi prilikom pretrage na tražilicama. Trebamo znati koje su to riječi koje upisuju korisnici, koliko često ih upisuju, koliko su one relevantne za naš posao te koliko su konkurentne za zauzimanje. Pomoću ključnih riječi korisnici će doći do našeg sadržaja koji im želimo plasirati. Prava SEO kampanja ciljat će na one riječi iz kojih je vidljiva namjera korisnika.
Postoje tri stvari koje je potrebno promotriti kod ključnih riječi:
Glavna zadaća internetskih tražilica je pronaći najrelevantniji sadržaj s obzirom na upit korisnika. O navikama korisnika na tražilicama najlakše ćete saznati ukoliko ih sami koristite na isti način kao i vaši kupci. Morate paziti da je ključna riječ koju ćete izabrati relevantna za vaš posao i da prikazuje prirodu vaših proizvoda i usluga.
Volumen pretrage predstavlja ukupni broj mjesečnih pretraga za određenu ključnu riječ. Koristite alate poput Google Keyword Plannera, uz pomoć kojeg će volumen pretrage biti predstavljen kao prosječan broj mjesečnih pretraga kroz posljednjih 12 mjeseci. Uz to možete koristiti i Google Trends – alat uz čiju ćete pomoć dobiti informacije o popularnosti pojmova kroz sezonu.
Vaša konkurencija želi zauzeti iste ključne riječi kao i vi. Provjerite konkurentnost određene ključne riječi, a to možete napraviti kroz Google Keyword Planner, gdje ključne riječi mogu biti označene sa low, medium i high oznakom. Prema tom kriteriju možete saznati koliko je koja ključna riječ relevantna, a samim time i hoćete li ju koristiti ili ne.
Polaznica edukacije, Petra Sušanj, iznijela nam je svoje dojmove s edukacije:
Edukacija je super informativna, puno toga je pokriveno i sigurno će mi pomoći u budućim projektima kako bih što boje optimizirala i pozicionirala svoje web stranice.