Asertivnost kao riješenje za konfliktne situacije
U poslovnom svijetu često se nalazimo u situacijama kada bismo se trebali znati verbalno izboriti za sebe. Djelovanja za koja smatramo da su u odnosu na nas neprimjerena, izazivaju neku vrstu nelagode ili se njima osjećamo iskorištenima, a u tom trenutku naš zadatak je ukazati drugim osobama na njihove misli, riječi i ponašanja.
Postoje različiti stilovi ponašanja u konfliktnim situacijama: izbjegavanje, popuštanje, nametanje, kompromis i suradnja.
Asertivnost je sposobnost vođenja računa o sebi i svojim pravima ne ugrožavajući i ne ponižavajući pritom druge. Asertivno ponašanje se zasniva na samopoštovanju i samopouzdanju. Asertivni ljudi mogu se zauzeti za sebe, otvoreno traže ono što žele, jasno izražavaju svoje osjećaje i mišljenja, a istovremeno poštuju prava drugih te su otvoreni za ideje i stavove drugih. One su spremne “pritisnuti” kako bi se uvažile njihove ideje i ostvarile vlastite ciljeve, ali su istovremeno otvorene za razumijevanje i zadovoljenje tuđih.
“Izuzetno je važno voditi računa o vlastitim namjerama i razmišljanjima.” Istaknula je predavačica Marija Kalinić na seminaru “Upravljanje konfliktima.”
Ljudi se ne rađaju s vještinom asertivnosti jer to nije osobnost koja se posjeduje. Vještina asertivnosti može se naučiti.
Kako povećati vlastitu asertivnost?
- Promatrajte asertivno ponašanje druge osobe u situaciji u kojoj se Vi ne ponašate neasertvino
- Vježbajte u mašti
- Vježbajte s bliskom osobom
- Pokušajte u stvarnoj životnoj situaciji
- Budite uporni
- Koristite “Ja” poruke
Predavanje je korisno za osobni razvoj ali isto tako i za poslovni svijet. Predavačica je vrlo kompetentna, te je ovo predavanje učinila zanimljivim.
izjavila je polaznica Sanja Marđetko.