Analizom konkurencije do kvalitetnijeg marketinškog plana
Marketinški plan je integralni dio i jedan od najvažnijih elemenata svakog dobro pripremljenog poslovnog plana.
Za razliku od poslovnog plana koji treba dati širi pregled cjelokupne strategije i raspodjele resursa tvrtke, marketinški plan je puno specifičniji. Zadatak mu je opisati strateške ciljeve tvrtke koji će se postići putem specifičnih marketinških strategija i taktika. A kako bi ciljeve što uspješnije dostigli i ostvarili, potrebne su nam objektivne informacije dobivene istraživanjem tržišta.
Na današnjoj edukaciji održanoj pod naslovom Izrada marketinškog plana predavačica Ana Jergović polaznike je poučila što je marketinški plan, čemu on služi te kako ga što kvalitetnije sastaviti.
Preduvjet za stvaranje dobrog marketinškog plana je kvalitetna analiza tržišta. Pri analizi tržišta ključnu komponentu predstavlja analiza konkurencije.
Pri analizi konkurencije trebali bi izvršiti analizu glavnih konkurenata, ali ne izostaviti ni analizu supstituta te potencijalnih konkurenata. Ključno je sagledati širu sliku i promotriti tržište izvan uobičajenih pretpostavki o tome tko su naši konkurenti.
Analizom tržišta smanjujemo rizik poslovanja. Ona je neophodna kako bi znali da zaista idemo u dobrome smjeru.
Nije teško pobijediti konkurenciju ako imate prave informacije u pravo vrijeme. Najkvalitetnije informacije zapravo se mogu dobiti iz komunikacije s drugim ljudima koji su korisnici određenih proizvoda/usluga naglasila je predavačica Ana Jergović.
Analizom konkurencije upoznajemo se s onime što konkurencija radi. Tako si olakšavamo pozicioniranje na tržištu i jasnije komuniciranje vlastitih prednosti.
Kroz analizu trebali bi odgovoriti na pitanja:
- Tko su nam glavni konkurenti? Koje su im prednosti, a koje slabosti? Koje su njihove poslovne strategije?
- Koju tržišnu poziciju imamo mi, a koju konkurencija?
- Tko su nam potencijalni konkurenti?
- Definirati naše prednosti i snage, ali i naše slabosti u odnosu na konkurenciju?
- Koji udio na tržištu želimo uzeti?
- Koliko udio tržišta je konkurencija već uzela?
Po izvršenom istraživanju, podatke je potrebno objediniti u jednu jedinstvenu tablicu koja sve odgovore sumira na jednome mjestu. Takva tablica bit će nam temelj i podloga za donošenje odluka vezanih uz naše poslovanje i komunikacijsku strategiju.
O današnjoj edukaciji polaznica Matea Kondža je izjavila : Jako sam zadovoljna s Plavim uredom i vrlo zahvalna. Već sam bila na nekoliko radionica i stvarno su mi pomogle u procesu samozapošljavanja. Radionica Izrada marketinškog plana za mene je prava bomba. Napokon sam oblikovala misiju i viziju koja zaista ima smisla. Hvala Plavom uredu!