Analiza tržišta u poslovnom planu
02veljača2016
Analiza tržišta jedna je od najvažnijih analiza koja se provodi u sklopu poslovnog plana.
Na edukaciji “Analiza tržišta”, predavačica Brigita Prole dala je polaznicima odgovore na neke od bitnih pitanja kada je u pitanju sama analiza.
- Što je analiza tržišta – trošak ili investicija?
- Kada se radi analiza tržišta?
- Bitni elementi – ponuda, konkurencija, tržište prodaje, tržište nabave
- Otkrivanje tržišnih mogućnosti, segmenata tržišta i izbor ciljane skupine
- Izvori podataka za analizu
- Analiza i interpretacija podataka
Morate razumjeti tržište koje je dinamična kategorija koja se kontinuirano mijenja. Postoje neka ključna pitanja koja se morate zapitati:
- Koliko je tržište?
- Tko su kupci?
- Tko je konkurencija?
Samo na tržištu se može saznati:
- Koji proizvod/uslugu ponuditi?
- Kome ponuditi proizvod/uslugu?
- Po kojoj cijeni ponuditi proizvod/uslugu?
- Kako proizvod/uslugu učiniti dostupnim?
- Kako skrenuti pažnju na proizvod/uslugu?
Edukacija “Analiza tržišta” mi je bila jako korisna. Naučio sam na koji način upoznat konkurenciju te kako analizirati tržište. Primjeri kolegi koji su bili na predavanju su mi najbolje iskustvo.
obrazložio je polaznik Goran Stanić.