Analiza tržišta kao preduvjet za uspjeh
Tržište je dinamična kategorija koja se neprestano mijenja, stoga se za lakše snalaženje u njemu i predviđanje budućih trendova radi analiza tržišta. Što je analiza tržišta, kada se ona radi i koji su njeni bitni elementi objasnila nam je Brigita Prole na jučerašnjem seminaru Analiza tržišta.
Ako ne znate tko su vaši kupci – vaš put vodi u propast!”
– odmah nam je objasnila Brigita.
Kod poduzetnika početnika čest je slučaj da poduzetnik ima ideju o svojem proizvodu ili djelatnosti, ali da nije potanko definirao stanje na tržištu i kome će taj svoj proizvod ili uslugu ponuditi. Nakon pokretanja poslovanja, tek je onda svjestan da bi stvari bile lakše da je prethodno analizirao tržište.
Kojim se pitanjima služiti pri analizi tržišta?
Analizom tržišta želimo odgovoriti na ključna pitanja poput:
Pri detaljnijoj analizi tržišta odgovaramo na pitanja:
- Koja je veličina, lokacija, trendovi i zasićenost tržišta?
- Koja je konkurencija i koji je njen tržišni udio?
- Koji su konkurenti najveća prijetnja?
- Koji su novi mogući konkurenti?
- Koji je zamjenski proizvod?
- Koje su vaše prednosti u odnosu na konkurenciju?
- Kojim promotivnim aktivnostima ćemo doći do svojih kupaca?
Predavačica ističe kako uspješna poslovna ideja ima realističan plan te mogućnost dugoročnog rasta, a osobitu prednost daje novom pristupu u već postojećoj industriji ili otvaranju potpuno nove niše odnosno industrije.
O svojim dojmovima s predavanja izjasnila nam se Barbara Džeba:
Neke stvari iz ovog predavanja poznate su mi od prije, ali nisam dugo bila u tom području. Sad planiram otvoriti svoj paušalni obrt te mi je super podsjećati se na što trebam obratiti pozornost te koje detalje trebam obraditi u poslovnom planu! Predavanje je odlično, žena je stručna, ima iskustva, a ja najbolje učim kroz praksu ili kroz takve ljude koji ti kroz vlastito iskustvo prenesu svoja znanja!”.