Analiza tržišta kao dio marketinškog plana
Kako bismo se istaknuli na (pre)zasićenom tržištu valja imati dobar marketinški plan. Što čini dobar marketinški plan i kako ga izraditi učili smo od Ane Jergović na edukaciji Izrada marketinškog plana. Ovaj put smo se posvetili analizi tržišta kao dijelu marketinškog plana.
Kvalitetna analiza tržišta je preduvjet za stvaranje dobrog marketinškog plana. Analiza tržišta definira kontekst marketinškog djelovanja, a njeni elementi odnose se na veličinu tržišta, potražnju na tržištu, trendove i daljnje mogućnosti rasta.
Što je PEST analiza?
Kako bismo napravili kvalitetnu analizu tržišta često se koristimo PEST analizom:
- Političko okruženje – Kavo je radno pravo u državi kojoj poslujemo? Politička stabilnost? Koje su promjene u oglašavanju i zakonima zaštite potrošača? Kakvo je obrazovanje? infrastruktura države?
- Ekonomsko okruženje – Kolika je stopa inflacije? Koliki su porezi i kamate na investicijske rate? Kolika je prosječna plaća? Nezaposlenost? Rast cijena sirovina?
- Socijalno okruženje – Kolika je osviještenost potrošača? Koje su promjene u njihovim očekivanjima? Kolika je svijest o važnosti zaštite okoliša i društvene odgovornosti? Kakvi su običaji? Uvjerenja? Životni stilovi?
- Tehnološko okruženje – Koje su aktualne tehnologije? Koje su nove tehnologije? Koje su mogućnosti za razvoj poslovanja i automatizaciju poslovanja?
Na edukaciji su polaznici radili vlastitu PEST analizu, a uz to su i razrađivali vlastiti marketinški plan prema zadanom predlošku.
Predavačica je bila izvrsna, na ponizan i nenametljiv način nam je prenosila svoje znanje i iskustva, polaznike edukacije je aktivno uključivala u sudjelovanje, ali ne na način da bi se bilo tko osjećao nelagodno. Također lokacija i prostor su izvrsni, i polaznici su imali sve uvijete za kvalitetno sudjelovanje. Zahvaljujem još jednom na prilici sudjelovanja na edukaciji!“,
riječi su jednog od prisutnih polaznika.