Analiza stanja kao dio pitcha
Iako se možda neće natjecati po startup natjecanjima, mnogi poduzetnici će biti u situaciji gdje će se trebati predstaviti javnosti te potencijalnim kupcima ili klijentima. A kako sažeti sve ključne informacije o svom projektu u 3 minute i 13 slajdova, polaznici su u protekla dva dana naučili od Ivane Conjar.
Na seminaru Kako pripremiti dobar pitch 15 polaznika se pobliže upoznalo s poželjnom strukturom dobrog pitcha, kao i kako se riješiti treme prije izvođenja istog.
Na što sve treba obratiti pažnju pri analizi stanja?
Prilikom uvjeravanja potencijalnih velikih klijenata i investitora bitno je ostaviti dojam da je poduzetnik ili predstavnik startupa dobro upoznat sa stanjem na tržištu.
Tako osoba kojoj se pitcha vidi da je prethodno napravljeno istraživanje, da je startup ili tvrtka upoznata s trendovima te da su utvrđene pozicije na tržištu.
Dio o analizi stanja trebao bi sadržavati podatke o:
- Analizi tržišta: veličina, stanje, trendovi,
- Životni ciklus industrije: uvođenje, zrelost, opadanje
- Analizi ciljne skupine: mogući korisnici, 2. vjerojatni korisnici, 3. realni korisnici u sljedećih 3-5 godina
- Analizi proizvoda: SWOT analiza
- Konkurenciji: tko su vam direktni i potencijalni konkurenti.
Ako tvrdite da konkurencije nema, znači da ili ne razumijete tržište, ili je tržište premalo, ili uopće ne postoji!”,
govori Ivana. Na kraju, dio o analizi stanja trebao bi sadržavati prijedlog kako možete dominirati tržištem i zašto ste bolji od svojih konkurenata.
Jedna od boljih edukacija koje sam pohađala. Predavačica ima iznimno puno iskustva, a nakon edukacije imam puno ideja za pokretanje vlastitih poslova”,
komentirala je Jelena Lulić, jedna od polaznica ovog predavanja.