Analiza dionika u izradi projekta
Projekt je ništa drugo nego način na koji ćemo riješiti neki problem. Prilikom pripreme projekta prolazimo kroz analitičku, kreativnu i strukturnu fazu, a što čini te faze i kako zapravo napraviti projekt, poučila nas je kroz posljednja četiri dana Marija Sitar kroz edukaciju Razvoj projektne ideje i prijava projekta na EU fondove.
Nakon preliminarne analize, potrebno je napraviti analizu dionika, odnosno spoznati tko je relevantan za projekt i za koga taj projekt radimo.
Cilj analize dionika je identificirati i okarakterizirati potencijalne veće dionike i procijeniti njihove mogućnosti. Prilikom analize dionika ključna su dva pitanja:
- Tko su dionici?
- Zašto ih uključiti?
Tko su dionici?
- Tko sve ovisi o projektu?
- Tko je zainteresiran za postizanje projektnih rezultata?
- Tko može utjecati na projekt (pozitivno/negativno)?
Zašto uključiti dionike?
- da bismo donijeli odluke temeljem svih relevantnih informacija,
- omogućava konsenzus oko projekta u samom začetku,
- omogućava transparentnost svima i praćenje odnosno sudjelovanje,
- sudjelovanje sudionika pojačava suradnju uprave (vlade) i društva,
- obavezno uključiti osjetljivije skupine.
Dionici su zapravo ciljne skupine i krajnji korisnici. Ciljne skupine su svi na koje će projekt direktno utjecati na razini svrhe (specifičnog cilja) projekta – za vrijeme trajanja projekta.
Krajnji korisnici su svi koje će projekt dugoročno pozitivno utjecati na razini društva ili cijelog sektora (razina općeg cilja).
Konačno su demistificirani projekti financirani iz EU fondova! Odlična edukacija kod koje mi se najviše svidjelo to što smo aktivno sudjelovali učeći na temelju praktičnih zadataka i što nas je Marija konstruktivnim kritikama poticala na dodatno razmišljanje o našim idejama!,
dodala je na kraju edukacije Maja Gilja, jedna od sudionica ove izrazito interaktivne radionice.