Analiza ciljne skupine kao dio marketinškog plana
Za dobar marketing potreban je dobar marketinški plan. Kako bi ga naši poduzetnici znali izraditi i tako se pripremiti za svoje marketinške napore, održana je edukacija Izrada marketinškog plana koju je vodila Ana Jergović, employer branding expert u Infobip te suvlasnica agencije Ideoteka.
Ciljna skupina je izrazito važan dio marketing plana. Naime, na temelju karakteristika ciljne skupine definiraju strategije i taktike marketinga koje će poduzetnik kasnije upotrijebiti. S obzirom na preferiranu ciljnu skupinu moguće je pozicioniranje na tržištu.
Koja si pitanja postaviti kod analize ciljne skupine?
Prilikom analize ciljne skupine, trebali bismo si postaviti sljedeća pitanja:
- Tko su ljudi koji kupuju naše proizvode ili usluge?
- Koliko kupaca takvih ili sličnih proizvoda ima? Na koliko njih ciljamo?
- Koje su njihove želje i potrebe?
- Gdje žive? Koliki su njihovi prihodi? Jesu li stariji ili djeca?
- Što ih potiče na kupnju našeg proizvoda ili usluge? Koje su im vrijednosti?
- Koliko često kupuju?
- Kako izgleda proces odlučivanja?
- Koliko su zadovoljni kad kupuju proizvode?
- Koliko su spremni platiti?
Na temelju dobivenih odgovora rade se persone kojima se onda obraćamo svojim marketinškim kampanjama i cjelokupnom marketinškom komunikacijom.
Jer, nema proizvoda za sve! Ako ćemo se obraćati svima, tu komunikaciju na kraju neće zamijetiti nitko!”,
zaključila je Ana.
Osim što su temeljito prošli sve dijelove marketinškog plana, polaznici su tijekom predavanja imali prilike raspraviti o svojim marketinškim idejama s predavačicom i ostalim polaznicima, na što se Marjeta Lisac osvrnula riječima:
Predavanje je bilo odlično, a predavačica super! Opušteno i korisno, svakako ću doći ponovo na neko predavanje!