Agresija je posljedica straha
U našoj natjecateljskoj kulturi pregovaranja, nažalost prepunoj sukoba i nedostatka kontrole, te slabe tolerancije na sve negativne emocije, konflikt je česta posljedica takve komunikacije. Konflikt je ništa drugo nego emocija tj. emocionalni podražaj ljutnje i bijesa. Stoga konfliktne situacije nastaju kada emocionalno reagiraju dvije ili više osoba. Čak 93% Hrvata reagira emocionalno tijekom konfliktnih situacija naglasila nam je Davorka Biondić Vince tijekom predavanja na temu Pregovaranje s “teškim” pregovaračima.
Upravo kada se nađemo u ugrozi ili kada osjetimo strah, agresija ili kontranapad su sasvim prirodni ljudski nagoni. Samo je 7% osoba koje su sposobne racionalno prosuditi i ponašati se racionalno tijekom konfliktnih situacija.
Tri su prirodne reakcije na konflikt ili agresiju:
- uzvraćanje;
- odustajanje;
- prekidanje (poslovnog odnosa, braka, štrajk, rat…).
Narušeni ljudski odnosi najgori su rezultati nakon pregovaranja, posebno ako je pregovaranje proteklo u konfliktnom ozračju. Nekad je rasprava nužna upravo kako bismo riješili potencijalne ili postojeće konflikte. Konflikt ponekad može dovesti do rješavanja problema kroz argumentiranu raspravu i prihvaćanje druge strane kroz racionalni aspekt.
naglasila je Biondić Vince i pozitivnu stranu konflikta. Važno je konfliktnu situaciju riješiti što bolje i što manje emocionalno sudjelovati u procesu.
Sedam je tipova tzv. agresivaca ili “teških” pregovarača po profesoru Grudenu:
- Kronično gunđalo, kritičar, cinik;
- Negativist;
- Sveznalice tj. buldožeri;
- Neodlučni;
- Super ljubazni;
- Tihi i hladni;
- Neprijateljski raspoloženi / otvoreno agresivni.
Današnji seminar je bio iznimno zanimljiv. Smatram da će mi stečena znanja uvelike pomoći u privatnom i poslovnom životu.
kazao je polaznik Ivan Kilić.