Korak po korak do poslovnog plana
26veljača2016
Poslovni plan važan je pisani dokument koji sadrži detaljnu analizu o ulaganju u posao, o budućim rezultatima poslovanja, te o mogućim rješenjima za potencijalne rizike koji se mogu stvoriti s vremenom. Tijekom dvodnevnoga seminara Izrada poslovnog plana, naši polaznici upoznati su s temeljnim elementima koje treba imati svaki poslovni plan.
Ozren Hudina ističe važnost pomnog planiranja i ispunjavanja poslovnog plana kroz sljedeće elemente:
- temeljni podaci o poduzetniku- čime se bavi, vlasnička struktura, podaci iz zadnjih financijskih izvješća;
- prikaz proizvoda i usluga- s čime je poduzetnik zastupljen na tržištu (novi proizvodi ili modifikacije), patenti, franšize i sl.;
- analiza prodajnog tržišta i konkurencija– približan opseg cjelokupnog tržišta u djelatnosti kojom se poduzetnik bavi, udjel u tržištu, opis najvažnijih konkurenata (treba istaknuti prednosti i nedostatke u odnosu na konkurenciju, poželjno istaknuti razvojne trendove u gospodarskoj djelatnosti jer je za bankare jako bitna procjena što će biti s dotičnom gospodarskom granom u budućnosti);
- marketing strategija- na koji tržišni segment poduzetnik cilja, način oglašavanja, troškovi oglašavanja i politika cijena;
- proizvodnja i distribucija- tehnički potencijal i sposobnost poduzetnika, udovoljavanje propisanim standardima, način distribucije, servis i briga o kupcima;
- financije- ulaganja i izvori sredstava, očekivani poslovni rezultati;
- podaci o menadžerskom timu- kvalitetni menadžeri su jamstvo uspjeha.
Tijekom seminara Izrada poslovnog plana detaljno smo upoznati sa strukturom pisanja poslovnog plana. Predavač nam je vrlo stručno ukazao na sve pogreške koje se mogu vrlo lako napraviti.
istaknuo je polaznik Boris Nećemer.