Uspomena na Hrvatsku koju možete vječno čuvati
Mlada Zagrepčanka Martina Kljaić hrabro se odlučila za poduzetništvo kada je tijekom prošle godine preuzela obiteljski tradicijski posao. Nakon dužeg perioda nezaposlenosti Martina je odlučila nastaviti putem svog djeda i oca. Diplomirana ekonomistica pokrenula je obrt Birakul za proizvodnju i prodaju suvenira, koji je inspiriran djedovom i očevom tradicijskom ljevaonicom obojenih metala još od 1950-e godine.
Poznavajući količinu ljubavi koju su moji djed i otac imali prema tradiciji ovog posla, odlučila sam i sama krenuti u tom smjeru. Danas izrađujem jedinstvene suvenire od bronce i aluminija s nacionalnim i vjerskim motivima iz hrvatske povijesti kao što su: Ban Jelačić, kralj Tomislav, sv. Vlaho u Dubrovniku, sv. Duje u Splitu, grički top, zvono Lotrščak i mnogi drugi. Surađujem s ljevačima i graverima koji mi pomažu u izradi suvenira.
U mnoštvu ponuda suvenira nije lako biti originala, ali Martini je to pošlo za rukom jer se njeni suveniri mogu vječno sačuvati. Osim kvalitetnom izradom i materijalima, suveniri odišu stilom hrvatske kulture s brojnim poznatim motivima. Iz njene su radionice izašle i nagrade za slavodobitnike Sinjske Alke, a alkarski kolut stavila je i na simpatične privjeske s kojima je upotpunila ponudu. Proizvodi su dostupni u nekoliko zagrebačkih suvenirnica diljem grada.
Kako bi pokrenula vlastiti posao koristila je Potporu za samozapošljavanje Grada Zagreba uz savjetodavne usluge Plavog ureda.
S Potporom Grada Zagreba uspjela sam pokriti troškove za prvu polovicu godine, a ostatak sam utrošila za uređenje radnog prostora i ureda. Na putu prema realizaciji koristila sam i savjetodavne usluge Plavog ureda. Od Plavog ureda dobila sam puno dobrih savjeta i informacija o pokretanju vlastitog obrta. U razgovoru sa Sinišom Milkovićem konkretizirala sam svoje ideje o pokretanju marketinga i prodaje svojih suvenira. Zahvaljujem se na pruženoj potpori i nadam se ću svojim primjerom svjedočiti izvrsnoj suradnji sa Plavim uredom.
Ciljevi za budućnost su joj obogatiti ponudu suvenira za osobe koje dolaze u Hrvatsku kao turisti, ali i za hrvatske iseljenike, te postići da kupac osjeti povijesnu, emocionalnu i vječnu poveznicu s destinacijom.