“Pokvareni telefon” u komunikaciji
Kako izgleda komunikacijski proces i koje sve sudionike obuhvaća? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja iz područja komunikacija, polaznicima je dao Aljoša Conjar. Tijekom još jednog seminara “Korak do uspjeha uz komunikacijske vještine” polaznici imaju priliku odraditi niz praktičnih vježbi koje obuhvaćaju objašnjenje komunikacijskog procesa. Najčešći primjer vježbe je “pokvareni telefon” u komunikaciji.
Vježba obuhvaća prenošenje jedne vijesti preko više sudionika. Prvu verziju pročita ona osoba koja je zadnja izgovara kao primjer početka naspram one vijesti koja je prenesena verbalnim putem više od 10 puta.
Iako je verbalna komunikacija u poslovanju od iznimne važnosti, ova vježba pokazuje njene nedostatke ukoliko nije vođena jedan na jedan. Riječ je dakle, o prenesenoj komunikaciji koja je putem izgubila vjerodostojnost i veliki dio važnih informacija. Početna priča često se na kraju svede samo na par rečenica koje ne otkivaju bitne informacije. Tijekom vježbe ona uz prenošenje izgubi velik broj informacija jer sudionici sami procjenjuju važnost nekih podataka. Direktna komunikacija s mnogo manje sudionika ima bolji efekt jer je sažetija, konkretnija i dogovorena u dijelu raspodjele informacija.
Zanimljiv predavač s raznovrsnim i dinamičnim pristupom kao i izvrsnim vježbama. Komunikacijske vještine – nikad nisam ni razmišljala kao o vještinama s kojima mogu naučiti manipulirati ljudima. Komunikacija je proces, govor tijela, položaj ruku i nogu, a ne samo pogled. Vrlo je bitno u komunikaciji otkriti što naš sugovornik misli. Bilo je ovo zbilja poučno i zanimljivo. Kako zračiš tako i privlačiš ili odbijaš ljude oko sebe. Naučila sam nešto novo, neke pokrete koje sam nesvjesno radila, shvatila sam kako svoju nesigurnost koju drugi mogu prepoznati u nekom razgovoru. Zanimljivo predavanje u kojem je vrijeme proletjelo, a da uopće nisam primjerila kada. Nadam se da ću naučeno vježbati i primijeniti.
objasnila je važnost vježbi naša polaznica Marina Mataić.