Kako napisati poslovni plan?
Svi koji kreću u samostalan posao tj. poduzetništvo postavljaju si ključno pitanje: kako napisati kvalitetan i dobar poslovni plan? Već smo u par prethodnih članaka objasnili kolika je važnost poslovnog plana kao krovnog dokumenta svakog poslovanja, a u ovom članku osvrnut ćemo se kratko na kvalitetu poslovnog plana.
Tijekom dvodnevnog seminara Izrada poslovnog plana naši su polaznici dobili priliku sami napisati poslovni plan uz stručno vodstvo predavačica Hrvojke Skoković i Kristine Gaće.
Kroz praktične vježbe mogli su se uvjeriti u zahtjevnost pisanja poslovnog plana i svega što poslovni plan mora imati. Poslovni plan pisali su prema preporučenoj strukturi Poslovnog plana predloženoj od strane HBOR-a.
Za što kvalitetniji poslovni plan poduzetnici trebaju prikupiti što više informacija o svim aspektima svog poslovanja. Vrlo je važno u poslovnom planu jasno odgovoriti na pitanja o proizvodu ili usluzi koju predstavljate kupcima ili klijentima. Na taj način određujete što ćete prodavati, ali i kako ćete neki proizvod ili uslugu predstaviti tako da privučete potencijalne kupce. Isto tako je iznimno važno kroz poslovni plan predstaviti cijene, prodajni proces, marketinške aktivnosti ali i načine financiranja. U konačnici poslovni plan treba prikazati i način zarade tj. očekivanja u procesu prodaje.
Kvalitetan poslovni plan primaran je zadatak poduzetnika jer on predstavlja razradu ideje, analizu tržišta, prihoda i troškova. Poduzetnik bi također trebao biti upoznat sa svakom brojkom navedenom u poslovnom planu. Preporučeni sadržaj poslovnog plana po HBOR-u pogledajte ovdje.
Poslovni plan je vrlo zahtjevan dokument i svoj ćemo izrađivati u fazama baš kako treba, a ovo predavanje će nam pomoći da sve informacije dobro posložimo. U fazi smo prikupljanja informacija tako da nam je i ova edukacija bila od velike koristi u tom pogledu.
izjavila nam je polaznica Ivana Bošnjak.