5 tipova kupaca
Nakon što smo vam u prethodnom članku objasnili 5 načela komunikacije s kupcima, ovoga puta donosimo vam 5 tipova kupaca i njihove karakteristike. Elvira Mlivić Budeš, na seminaru “Marketinška komunikacija”, istaknula je važnost prepoznavanja kupaca kako bi prodaja bila što uspješnija.
Kupac Pitbull
Orijentiran je na poantu i ne očekuje puno upoznavanja. Očekuje kratke prijedloge. Da bi ga pridobili govorite o koristima, budite direktni i pitajte ga za sljedeće korake. Naglasite ključne elemente u procesu kupnje i nemojte pretjerivati s detaljima.
Kupac Zlatni retriver
On je uslužan i ugodan te je fokusiran na podršku. Očekuje trajni kontakt. S njim budite ugodni i povežite se na osobnoj razini. Dajte mu do znanja da ćete učiniti za njega sve što možete. Razgovarajte o budućnosti, tražite preporuke i pokažite plan aktivnosti.
Kupac Pudl
Svjestan je imidža, voli razgovarati te je vješt. Povežite se na osobnoj razini i koristite preporuke. Nabrojite koristi za njegov imidž te mu pokažite da ste inovativni. Pohvalite sve što je postigao. Tražite njegovo mišljenje
Kupac Čivava
Pita detalje i očekuje rezultate istraživanja ili statistike. Dajte mu potporni materijal, činjenice i brojke. Provjerite dokumente sto puta (radi grešaka). Napravite što detaljniji prijedlog te nabavite preporuke iz vjerodostojnih izvora. Govorite jasno i sve potkrijepite. Svakako donesite plan.
Kupac Baset
Traži osobnu povezanost i očekuje osobni kontakt. Pitajte ga sve vezano za njegove potrebe. Naglasite lojalnost, uslužnost, vjerodostojnost i vrijednost. Družite se se njim i budite na njegovoj strani. Suosjećajte s njegovom situacijom. Vježbajte poniznost.
Edukacija “Marketinška komunikacija” mi je bila vrlo korisna mi je zbog realnih primjera. Kako na faksu imam kolegij odnosa s javnošću posjedujem teoretsko znanje, a ovdje sam dobio praktično znanje s primjerima iz stvarnosti.
kazao je polaznik Martin Frančina.