„Odustajanje nije opcija“ – priča poduzetnice koja je iz izazova izgradila La Ver Inspire
Kako je mlada poduzetnica pretvorila iskustva, strahove i viziju u brend koji inspirira
Kad upoznate Valeriju Jelaš, prvu stvar koju primijetite je njezina energija – mirna i fokusirana, a istovremeno puna pokretačke snage. Iako je u poduzetničkim vodama tek nekoliko mjeseci, iza nje već stoje projekti koji se obično stvaraju godinama. No njezin se uspjeh nije izgradio preko noći.
Oduvijek sam imala snažan osjećaj odgovornosti, sklonost vodstvu i želju da stvaram više.
Ta unutarnja iskra kasnije će postati temelj obrta La Ver Inspire – mjesta gdje organizacija evenata, marketing i edukacija postaju alat za povezivanje ljudi i davanje prostora njihovim pričama.
Od rane odgovornosti do prvog poduzetničkog koraka
Prije nego što je otvorila obrt, Valerija je prošla niz profesionalnih i osobnih izazova.
Godinama je radila u turizmu i organizaciji događanja, gdje je kroz brojne projekte preuzimala ulogu koordinacije i vođenja u suradnji s kolegama. No paralelno se susretala i s manje lijepim stranama poslovnog svijeta – mobingom, neisplatom plaće, pa čak i seksualnim uznemiravanjem.
To su situacije koje te svakako nauče što ne želiš raditi, s kim ne želim raditi i na kakve uvjete ne želiš pristajati.
U njezinom slučaju, odgovor se počeo formirati tijekom pandemije i godina koje su uslijedile. Ideja o samostalnosti kuhala se dugo, no ključni trenutak dogodio se – kako to često biva – spontano. U ožujku ove godine donijela je jasnu odluku: otvara svoj obrt i napokon kreće graditi ono što je dugo željela.
La Ver Inspire – platforma koja spaja ljude, znanje i doživljaje
Danas, kroz La Ver Inspire, Valerija organizira širok spektar događanja: od intimnih edukativnih evenata na obiteljskom imanju u blizini Rastoka, do projekata koji okupljaju desetke ljudi u Zagrebu. Organizira brand evente, team buildinge, konferencije, radionice, panele, domjenke, marketing meetupove i poslovne susrete – svaki s istim ciljem: da inspirira, poveže i ostavi dojam koji traje dulje od samog događaja.
Uz event management, Valerija radi i kao voditeljica društvenih mreža i copywriter. Pomaže malim brendovima i poduzetnicama da:
- prepoznaju što njihov brend čini jedinstvenim i kako to pretvoriti u jasnu komunikaciju
- izgrade online prisutnost koja se vidi i pamti – da kroz sadržaj, ton i vizualni identitet okupe zajednicu ljudi koji se stvarno povezuju s njihovim vrijednostima
- jasno iskomuniciraju svoju ponudu – bez neodlučnosti, skrivanja ili previše “tehničkih” opisa
- povećaju vidljivost na društvenim mrežama uz strategiju koja stvara prepoznatljivost brenda, a ne samo objave.
Najviše me ispunjava kad vidim kako se ljudi povežu, oduševe i odu s događaja puni inspiracije. Jedan susret doista može promijeniti tijek nečije priče.
Uz sve to, posebno joj je važan i najosobniji projekt do sada – prva autorska knjiga „Nisi ti za male stvari“, koju je nedavno završila nakon godina pisanja, preispitivanja i povratka na vlastite priče iz prošlosti. Knjiga je, kaže, nastala iz potrebe da progovori o temama o kojima mladi često šute – o osjećaju da nisu dovoljno dobri, o strahu od pogrešaka, o anksioznosti koja se često javlja nakon školskih i ranih radnih iskustava, ali i o želji da se izgradi život koji nije „po tuđim okvirima“.
Dugo sam se borila s anksioznošću. Znala sam da jednog dana želim napisati nešto što bih voljela da je mlada ja imala u rukama. Knjiga je moj način da kažem ljudima: nisi sam, možeš izgraditi život po svojoj mjeri i nije prekasno za tvoje neostvarene snove.
Ona je zato zamišljena kao motivacijski vodič, ali i osobna iskrena ispovijest – za sve koji tek kreću otkrivati tko su, što žele i kako si dati dopuštenje za veće snove.
Strahovi, preplavljenost i fokus: izazovi koji su obilježili početak
Kao i mnogi početnici, i ona se u startu suočila s klasičnim poduzetničkim preprekama. Najveći izazov? Preplavljenost informacijama i osjećaj da sve treba riješiti odmah. Kao i mnogi novi poduzetnici, i Valerija je dugo vagala između sigurnosti stalnog posla i potpune samostalnosti. Često je slušala savjete da je „najbolje imati oboje“ – siguran posao i obrt sa strane – no upravo je taj model u njoj stvarao najveću nelagodu.
Znala sam da se ne mogu raspoloviti. Ako želim graditi nešto svoje, moram to raditi cijelim srcem. Morala sam naučiti usporiti, postaviti prioritete i priznati si da ne moram sve danas. To je bio veliki korak naprijed.
S vremenom je počela jasnije strukturirati svoj rad, bolje cijeniti svoje vrijeme i postavljati granice.
Zašto paušalni obrt? Jednostavno – sloboda i jasnoća. Nakon edukacija u Plavom uredu i prikupljenih informacija, odluku je donijela prilično mirno. Paušalni obrt bio je idealan početni okvir: jednostavna administracija i minimalna davanja što joj je u startu omogućilo više financijske slobode. Paušalni model joj je dao i prostor da se odmah fokusira na rast svog posla, umjesto da vrijeme troši na kompleksnu papirologiju ili visoke početne troškove.
To mi je omogućilo da u potpunosti uđem u poduzetništvo i da se više posvetim klijentima i projektima.
Planovi: od događanja do podcasta – i šire
Za godinu dana želim biti prepoznata organizatorica evenata, edukatorica i marketing stručnjakinja koja je pomogla ljudima da njihovi brendovi postanu vidljivi online.
Pred njom su već novi projekti – od događanja na imanju Jelaš do suradnji u Zagrebu – a veliki dio vizije čini i podcast na kojem će mali poduzetnici i brendovi moći podijeliti svoj put.
Posebno joj je važno da njezina knjiga dođe do mladih kojima treba više motivacije, inspiracije i ohrabrenja da krenu ostvarivati svoje snove – jer zna koliko može biti izazovno kada okolina ne razumije njihove ambicije ili im ne pruža podršku kakvu bi željeli.
Plavi ured – mjesto gdje je priča dobila krila
Plavi ured imao je važnu ulogu u Valerijinom poduzetničkom putu, i to mnogo prije nego što je otvorila obrt. U prvim mjesecima istraživanja poduzetništva redovito je dolazila na edukacije – od tema vezanih uz brendiranje do administrativnih koraka potrebnih za otvaranje paušalnog obrta. Tamo je, kaže, pronašla ne samo znanje nego i zajednicu.
Plavi ured mi je puno pomogao, a upravo sam tamo upoznala i žene koje su uvelike obilježile moj početak – suradnicu s kojom danas organiziram evente u Zagrebu, prijateljicu koja je sudjelovala na mojoj edukaciji „Kako postati vidljiv online?“ i kasnije na mom prvom eventu otkako sam otvorila obrt, te Anu Kanazir s kojom danas suorganiziram nekoliko događanja, uključujući panel „Podržane u početničkom zamahu“ i nadolazeći workshop „Postavi jasnije ciljeve za uspješniju 2026.”
Za Valeriju, Plavi ured nije bio samo informativna stanica, nego i prostor gdje se stvaraju prve poslovne veze i ideje dobivaju poticaj da se razviju.
To je mjesto gdje se dijeli znanje, podrška i dobra energija. Mjesto gdje počinje svaka poduzetnička priča.
Uspomena je mnogo – od korisnih predavanja do kontakata koji su joj kasnije postali suradnici i prijatelji.
Ne mogu ni nabrojati koliko mi je edukacija tamo pomoglo na profesionalnom putu. Plavi ured, hvala vam što postojite.
Pet savjeta za nove poduzetnike
Na svom putu od prvih edukacija do prvih projekata, Valerija je naučila lekcije koje bi, kaže, voljela da je i sama čula ranije. Zato nove poduzetnike potiče da krenu ovako:
- Istražite tržište i konkurenciju.
- Educirajte se o koracima koje trebate poduzeti. Provjerite možete li dobiti financijsku pomoć od županije ili od države. Sve zapisujte i vodite bilješke.
- Ne čekajte predugo. Ideje su vaše i jedinstvene i nitko vam ne može oduzeti vaše znanje i vašu energiju. Vodite se ovim: „Dok vi sumnjate u sebe, netko strahuje od vašeg potencijala.“

- Postavite si pitanje: Čime se želim baviti? Što volim raditi, a da mi ne stvara osjećaj „posla“ i osjećaj „moranja“?
- Vodite evidenciju svojih troškova i prihoda da znate koliko morate zaraditi da biste pokrili sve svoje troškove. Financijska jasnoća je mir.
“Život mi se potpuno promijenio” – priča koja se tek piše
Iako u poduzetništvu kratko, Valerija je već realizirala impresivan niz projekata: edukacije u Plavom uredu, otvaranja restorana, kreiranje edukacije o organizaciji evenata, vođenje društvenih mreža, besplatna savjetovanja, organizaciju Panela, Worskhopa te LinkedIn Business Nighta, pisanje knjige i planiranje novih evenata.
Ovo su najsretniji mjeseci u mom životu.
Sloboda rada, izbor klijenata i stvaranje projekata od nule – to je ono što ju najviše pokreće.



