Što radimo u design thinking fazi definicije?

Znate li što vašim korisnicima zapravo treba? Ovom tematikom bavili smo se na edukaciji Design Thinking (Crash Course) koju je vodila Mirela Saračević Trogrlić.
Design Thinking je disciplina koja koristi metode dizajnera s ciljem da se potreba krajnjeg korisnika poveže s onim što je tehnološki izvedivo i poslovno održivo. Riječ je o nelinearnom procesu koji se sastoji od pet faza – empatije, definicije, ideacije, prototipiranja i testiranja.
Od čega se sastoji faza definicije?
Nakon što smo odradili fazu empatije, krećemo na fazu definicije. U ovoj fazi cilj je fokusirati se na jasnoću i razumijevanje što je to što je najbitnije za korisnika i što mu donosi najveći benefit.
Ova faza je ključna za dizajn proces jer daje eksplicitan opis i definiciju problema koji se kroz dizajn želi riješiti. Izuzetno je bitno definirati PRAVI problem baziran na razumijevanju korisnika i njihovih potreba!“,
ističe Mirela.
Potrebe korisnika obično leže ispod površine i nisu uvijek očite odmah. Promatrajući korisnike vrlo često se može vidjeti nepovezanost između onoga što kažu da žele i onoga što zapravo čine.
Tek kada otkrijemo što korisnik treba (u odnosu na ono što želi) smo na dobrom putu prema rješenju. Kada smo definirali pravi problem prelazimo na sljedeću fazu procesa – ideaciju.
Polaznici su se na ovoj edukaciji upoznali s design thinking metodologijom i human-centered designom u teoriji i praksi, a njihovi dojmovi su sljedeći:
Najzanimljiviji način predavanja vizualno i sa sudjelovanjem, odlično!“,
zaključili su neki od polaznika.