Planiranje produkcije poslovanja?

Ozbiljni poduzetnici imaju ozbiljan pristup poslovnom planiranju. Poslovno planiranje usmjerava naše poslovanje u željenom smjeru i priprema nas na moguće scenarije, a sve o ovoj temi s naglaskom na planiranje produkcije poslovanja saznali smo od Ivana Rukavine na edukaciji Planiranje poslovanja i izrada proračuna:
Planiranje je izuzetno bitan proces poslovanja i trebamo mu posvetiti dovoljno vremena i pažnje. Naše poslovanje počinje planiranjem puno ranije nego što krenu naše redovne poslovne aktivnosti“.
Produkcija je osnovni pokretač poslovanja. Rezultat produkcije su proizvodi ili usluge na osnovu kojih se ostvaruje prihod i profit. Ti produkti trebaju biti jasno definirani.
Kako planirati produkciju?
Ivan ističe kako je prije planiranja samog procesa produkcije potrebno napraviti kvalitetnu pripremu analize tržišta i konkurencije.
Zato si tijekom planiranja procesa produkcije valja postaviti sljedeća pitanja:
- Jesu li moji proizvodi ili usluge potrebni tržištu?
- Je li tržište zasićeno tim proizvodima?
- Mogu li ponuditi neki alternativni proizvod?
- Po čemu se moj proizvod/usluga razlikuje od konkurencije?
- Zašto bi netko kupio moj proizvod ili uslugu?
- Hoću li imati dovoljno kupaca za svoje proizvode ili usluge?
- Hoće li moji proizvodi ili usluge biti lako dostupni tim kupcima?
- Mogu li imati „serijsku“ proizvodnju?
- Postoji li mogućnost nadogradnje?
Na ovoj edukaciji polaznici su se upoznali sa svim fazama planiranja poslovanja prema 5 stupova poslovnog planiranja, a ovo su njihovi dojmovi:
Sjajno predavanje, predavač je koncizan, zabavan i približio nam je materiju u potpunosti. Jedno od boljih predavanja u Plavom uredu!“,
dojam je jednog od polaznika.