4 kategorije uspostavljanja odnosa s kupcima
Kako bi naši poduzetnici učili na tuđim, a ne na svojim greškama održano je još jedno predavanje 13 pogrešaka poduzetnika početnika pod vodstvom Elvire Mlivić Petrović. Ovaj put smo se posvetili uspostavljanju odnosa s kupcima.
Da bismo bili uspješni u poduzetništvu prvo moramo znati tko su nam kupci i gdje se nalaze!“,
ističe Elvira.
Kad smo shvatili TKO su nam kupci, sljedeći korak je uspostavljanje dobrih odnosa s istima.
4 kategorije uspostavljanja odnosa s kupcima
Na finalni ishod hoćemo li prodati svoj proizvod ili uslugu ili ne, osim kvalitete samog proizvoda ili usluge, utječe i kvaliteta odnosa koju uspostavimo s ciljanim kupcem.
Elvira pritom ističe kako tu imamo više kategorija uspostavljanja odnosa s potencijalnim kupcima:
- Kupci, klijenti ili stranke – uspostavljamo direktan odnos s kupcem,
- Sekundarni donositelji odluka (recepcioner, tajnica, pomoćnici, asistenti…) – u poslovnim okruženjima bitno je uspostaviti dobre odnose i s osobama oko glavnog donositelja odluka,
- Pomoćno osoblje u tvrtki (portiri, domaćice, vozači, serviseri…) – ne valja zanemariti ni ostalo osoblje u tvrtki – i s njima valja razvijati dobre odnose,
- Menadžeri, uprava i rukovoditelji – ovo su krajnji donositelji odluka unutar poslovnih sustava te je bitno steći i njihovo povjerenje.
Na kraju, ljudi kupuju da zadovolje određenu želju ili potrebu, ali samo 25% njih donosi odluku racionalno. Zato kupuju od onoga kome vjeruju.
Elvira je zanimljiva predavačica, očito je da ima ogromno iskustvo, sve što govori ima početak i kraj, smisao i vrijednost. Svaku temu je obogatila primjerima što olakšava pamćenje, svima je pravovremeno dala riječ. Sve u svemu – vrhunska komunikatorica i predavačica znanja!“,
zaključila jedna polaznica.