Što su marketinški ciljevi?
Marketinški plan je dokument u kojem detaljno razrađujemo strategiju kojom ćemo ostvariti marketinške ciljeve. Kako ga napisati i kako definirati marketinške ciljeve saznali smo od Ane Jergović na edukaciji Izrada marketinškog plana.
Da bismo napisali marketinški plan, potrebno je prvo definirati marketinške ciljeve koje planiramo ostvariti.
Marketinški ciljevi moraju biti izraženi konkretno i kvantificirano zbog praćenja napretka i poduzimanja korektivnih mjera, a možemo ih podijeliti na:
- Strateške ciljeve – oni definiraju što želimo postići,
- Operativne ciljeve – oni definiraju kako ćemo te ciljeve postići kroz specifične korake.
Što sve mogu biti marketinški ciljevi?
Postavlja se pitanje – što mogu biti marketinški ciljevi? Ana nam daje nekoliko primjera istih:
- zauzeti određeni tržišni udio,
- poboljšati brand image,
- poboljšati odnose s kupcima,
- educirati kupce.
Svi ti ciljevi trebali bi imati i vremensku dimenziju, odnosno trebali bismo znati u kojem vremenskom razdoblju želimo te ciljeve ostvariti.
Na kraju, dobro se koristiti SMART metodom postavljanja ciljeva što znači da bi ti ciljevi trebali biti mjerljivi, s vremenskom dimenzijom, dostižni, relevantni i određeni.
Izvrsno, puno konkretnih inputa, komparativnih podataka kojim nas predavačica ohrabruje i upućuje na nas put i cilj, svaka čast!“,
komentar je jedne polaznice na održanu edukaciju.