Kako pregovorima utjecati na ponašanje ljudi?
Ovih dana već smo se posvetili pregovaračkim vještinama. Pregovaramo čak i prilikom prodajnih sastanaka, a više o ovoj temi saznali smo od Borne Juriškovića na webinaru Pregovaranje u prodaji.
Svi pregovaramo i svi prodajemo. Vaša karijera, financije, vaš ugled, ljubavni život – u jednom trenutku sve te stvari ovise o vašoj sposobnosti pregovaranja“,
započeo je Borna. Prema njemu, pregovori imaju dvije funkcije – prikupljanje informacija i utjecanje na ponašanje.
Kako pregovorima utjecati na ponašanje ljudi?
U svakim pregovorima, a osobito u onim prodajnima, konačni rezultat ovisi o odluci sugovornika. I dok ne možemo kontrolirati tuđe odluke, možemo postaviti kontekst u kojemu se naša odluka čini prihvatljivija.
Ukoliko gledamo, slušamo i razumijemo sugovornika, možemo uspješno pregovarati:
Iskusni pregovarači gledaju što se nalazi u pozadini stavova (što druga strana zahtijeva) i zarone u njihove temeljne porive (ono što ih tjera da žele to što žele). Motivacije su ono što pregovarači žude saznati i čemu se nadaju da će otkriti kod sugovornika“,
ističe Borna koji nam predlaže da sugovorniku postavimo nekoliko pitanja:
- Što pokušavamo ovime postići?
- Kako to da vam ovo predstavlja problem?
- Kako ovo utječe na ostale stvari?
- Što vam u ovom dogovoru predstavlja najveći izazov?
- Kako se ovo uklapa u vaš željeni cilj?
Borna je predložio polaznicima da vježbaju pregovaranje na privatnih situacijama sve dok nam te vještine ne uđu u svakodnevnu komunikaciju. Na kraju, odgovornost za uspješnu komunikaciju je na nama samima – bez obzira na sugovornika.
Svidjeli su mi se primjeri iz stvarnog života, naime tijekom predavanja Borna se referira na svoja iskustva što pomaže u autentičnosti. Odlična tema, hvala!“,
riječi su jednog od polaznika ovog webinara.