Komunikacija i vrste komunikacije
Iako puno pričamo, često ne znamo ispravno komunicirati. Što čini uspješnu, a što neuspješnu komunikaciju i koje su njene vrste saznali smo od Marije Sesler na edukaciji (Ne)uspješna svakodnevna poslovna komunikacija.
Komunikacija je osnova našeg odnosa s okolinom. Budući da obuhvaća gotovo sve što govorimo i radimo, ona je temelj za definiranje naših odnosa, ali i uzrok/povod (ne)razumijevanja!“,
započela je Marija predavanje.
Koje su vrste komunikacije?
Komunikaciju možemo podijeliti na više načina, a najčešće ju dijelimo na verbalnu i neverbalnu:
- Verbalna – može biti usmena i pismena,
- Neverbalna – komunikacija bez riječi, služi za izražavanje emocija i pokazivanje stavova, odražavanje osobnosti, poticanje ili mijenjanje verbalne komunikacije. Odaju nas izrazi lica (oči, čelo, pogled, obrve), ton glasa, način govora, mimika, gestikulacija, pokreti, položaj tijela, rukovanje, način odijevanja, izgled…
Komunikaciju dijelimo i na privatnu i poslovnu:
- Privatna – sami snosimo odgovornost, zasluge ili posljedice za svoje ponašanje,
- Poslovnu – naše ponašanje može pozitivno ili negativno utjecati na imidž odnosno ugled cijele tvrtke u javnosti.
Marija ističe kako je za uspješno funkcioniranje unutar radnog okruženja potrebno poštovati nekoliko osnovnih pravila – to su međusobno o uvažavanje na svim razinama odnosno svijest da nema nebitnog posla i da smo svi zamjenjivi.
Polaznici s u na ovoj edukaciji stekli osnovne informacije o komunikaciji, a kroz vježbe imali su prilike isprobati određene komunikacijske tehnike u praksi:
Jako simpatično i jednostavno, primjenjivo u praksi. Definitivno ću iskoristiti već danas!“,
riječi su jedne od polaznica.