5 stupova poslovnog planiranja
Poslovni plan i njegov proračun ključni su dokumenti svakog poduzetnika. U poslovnom planu navodimo što ćemo raditi, koji su nam budući ciljevi i kako ćemo ih ostvariti. Kako izraditi te dokumente učili smo od Ivana Rukavine na radionicu Planiranje poslovanja i izrada proračuna.
Koje sve segmente poslovanja je potrebno isplanirati?
Prilikom planiranja potrebno je planirati sve segmente i faze poslovanja.
Prema Ivanu, postoji 5 stupova planiranja:
- Planiranje produkcije – produkcija je osnovni pokretač poslovanja te valja dobro isplanirati produkciju proizvoda ili usluge,
- Planiranje tržišta – tko su vaši kupci, a tko konkurencija?
- Planiranje financijske strukture – nakon definiranja gornjih parametara potrebno je izraditi proračun kako bismo vidjeli ,
- Planiranje promocije i marketinga – kako ćemo promovirati svoje proizvode i usluge? Kako ćemo doći do svojih potencijalnih kupaca?
- Planiranje prodaje i pregovaranja – kako i gdje ćemo prodavati svoje proizvode i usluge?
Na edukaciji su polaznici saznali na što sve obratiti pažnju pri planiranju navedenih stavki u poslovanju te kako iste staviti u financijske okvire. Ovo su njihovi komentari:
Predavač je odlično odradio temu. Predavanje je bilo zanimljivo, sadržavalo je sve bitne elemente, a omjer teorije i prakse je odlično pogođen. Predavač je zanimljivu temu svojim pristupom učinio još zanimljivijom te je vrijeme predavanja doslovce proletjelo. Nakon predavanja, definitivno imam nekih novih saznanja koja ću iskoristiti u praksi!“.